چراغ سبز اتحادیه اروپا به برجام

  کد خبر: 261001116969

اتحادیه اروپا اعلام کرد که توافق هسته ای ایران همچنان پابرجا است و قرار است تا گفتگوهایی درباره احیای آن انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام سخنگوی اتحادیه اروپا موضوع برجام هنوز ادامه دار است و مذاکراتی در این زمینه در حال انجام است.

به نقل از شبکه المیادین، اتحادیه اروپا اعلام کرد که توافق هسته ای ایران همچنان پابرجا است و هنوز به بن بست نرسیده است.

پیتر استانو در ادامه اظهارات جوزپ بورل که بر ادامه مذاکرات هسته‌ای تاکید کرده بود گفت: برجام نمرده بلکه ما در مرحله‌ای هستیم که مذاکرات متوقف شده است. هدف اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، از بین بردن بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات است.

وی با تاکید بر ادامه تعاملات با مقامات ایرانی افزود: نماینده عالی اتحادیه اروپا به تعاملات و ارتباطات مداوم با وزیر خارجه ایران و دیگر اعضای برجام ادامه می‌دهد تا بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم و به یک جواب قاطع دست یابیم.

استانو ناآرامی‌ها در ایران را عامل پیچیده شدن مذاکرات برجام دانست و اعلام کرد نماینده عالی اتحادیه اروپا همچنان به تعاملات خود با مقام‌های ایران و دیگر اعضای برجام ادامه می‌دهد تا بررسی کند آیا امکان پیشرفت در مذاکرات وجود دارد یا خیر.

بر اساس این گزارش مقامات آمریکایی علی‌رغم ادعاهای مکرر این کشور در جریان مذاکرات وین مبنی بر تلاش واشنگتن برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به تازگی آشکارا می‌گویند که روی احیای برجام متمرکز نیستند و این توافق چندین ماه است که در دستور کار دولت آمریکا قرار ندارد.

مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام برای رفع تحریم‌های ایران و بازگشت آمریکا به این توافق از چند ماه پیش تاکنون به دلیل زیاده‌خواهی و کارشکنی طرف آمریکایی و قصور اروپایی‌ها برای پیشبرد مذاکرات و رفع موانع متوقف شده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که آماده بازگشت و از سرگیری این مذاکرات هستند.

خروج از نسخه موبایل