کد خبر: 08050193952
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

چرا بیت کوین پامپ کرد؟/ بررسی وضعیت نمودار بیت‌کوین

نمودار‌های قیمتی رمزارز‌ها تصویری از تأثیر فاند‌ها، زوایای تکنیکال، روانشناسی بازار و… را به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد. هر حرکت و کندلی در نمودار قیمتی کریپتوکارنسی‌ها، می‌تواند نشانگر تغییری در شرایط سیاسی یا اقتصادی جهان باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمودار‌های قیمتی رمزارز‌ها از جمله بیت‌کوین، تصویری از تاثیر فاند‌ها، زوایای تکنیکال، روانشناسی بازار و… را به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد.

هر حرکت و کندلی در نمودار قیمتی کریپتوکارنسی‌ها می‌تواند نشانگر تغییری در شرایط سیاسی یا اقتصادی در سطح جهان، وضعیت خاص تکنیکالی، جو روانی و… باشد. بررسی تمامی این ابعاد می‌تواند دید کلی و صحیحی به معامله‌گران بدهد.

چرا بیت‌کوین رشد کرد؟

رشد قیمت بیت‌کوین از سه روز پیش تا کنون، مربوط به فاند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بود که به علت پیش خور شدن خبر‌ها اغلب معامله‌گران را شگفت‌زده نکرد.

در حالت کلی افزایش نرخ بهره موجب کاهش قیمت دارایی‌های پر ریسک مانند سهام و کریپتو می‌شود و قیمت دلار افزایش می‌دهد. اما در افزایش نرخ بهره چند روز پیش تأثیر این فاند دقیقاً برعکس بود.

بانک مرکزی آمریکا به علت ترس از افزایش نرخ بیکاری ترجیح داد که نرخ بهره را زیاد بالا نبرد اما بدیهی است که برای کنترل تورم ۹ درصدی آمریکا نرخ بهره ۲ و نیم درصدی کافی نیست.

قیمت دلار، موثر در تمامی بازارها

کاهش قیمت دلار توانست تأثیر مثبتی بر بازار‌های بین‌المللی مانند کریپتو (از جمله بیت‌کوین) بگذارد. دلیل چه بود؟ احتمالاً چون قدرت خرید دلار برای بسیاری از افراد جهان بالا می‌رود و می‌توانند با مبلغ کمتری کریپتوکارنسی خریداری کنند.

به طور کلی تمام بازار‌های مالی همبستگی محسوسی با دلار دارند اما موضوعی که باید به تدریج به آن پرداخت و دلیل آن را بررسی کرد این است که چرا پس از افزایش نرخ بهره قیمت دلار به جای افزایش، کاهش یافت.

بررسی تکنیکالی بیت‌کوین

در بررسی تکنیکالی بیت‌کوین در تایم‌فریم چهار ساعته شاهد یک روند صعودی قوی و سپس فشردگی قیمت در پشت مقاومت نمودار هستیم.

قبل از پامپ قیمت، نمودار در یک کانال نزولی در حال نوسان بود که در کف این کانال فاند مثبت موجب افزایش قیمت و شکسته شدن سقف آن شد.

نمودار پس از پولبک به سقف کانال مجدداً فاز صعودی را از سر گرفت. شروع این رالی صعودی از قیمت ۲۰ هزار و ۸۰۰ دلار بود و تا ۲۴هزار و ۱۰۰ دلار (مقاومت استاتیک ) افزایش یافت.

پس از این نوسانات شدید در بازار‌های مالی، از حدود ۲۴ ساعت گذشته تا کنون شاهد بی‌تصمیمی بیت‌کوین هستیم. قیمت این ارز دیجیتال دیروز از ۲۳ هزار و ۸۰۰ شروع به افزایش قیمت تا ۲۴ هزار و ۴۵۰ دلار کرد. سپس تا ۲۳ هزار و ۴۰۰ پایین آمد و مجدداً به ۲۳ هزار و ۸۰۰ رسید.

این نوسانات موجب ایجاد سایه‌های بلند و بدنه کوچک در کندل روزانه شد. هم اکنون نیز قیمت این ارز دیجیتال پس از چند نوسان هنوز در محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ قرار دارد.

در صورت بالا بودن پتانسیل بازار و وجود فاند‌های مثبت اگر بیت‌کوین بتواند مقاومت خود را بشکند تا ۲۶ هزار و ۷۰۰ دلار صعود خواهد کرد اما در صورت ریزش حمایت‌های پله‌ای، در ۲۳ هزار، ۲۲ هزار دلار و ۲۰ هزار دلار وجود دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا