کد خبر: 270603173218
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن5 نکته برای خرید لاستیک؛

چرا تایرهای داخلی بهتر هستند؟

خرید لاستیک نو دغدغه های خودش را دارد. آیا لاستیک های قدیمی را با همان مدل تعویض می کنید یا سایز عوض می کنید؟ یا باید سعی کنید تایرهای خودرو را برای افزایش عملکرد ترکیب و مطابقت دهید؟

در اینجا پنج نکته وجود دارد که هنگام خرید لاستیک نو باید به خاطر بسپارید:

۱- بهترین راه این است که تایرهایی را پیدا کنید که با مشخصات خودروسازان شما مطابقت داشته باشد.

۲- اگر قصد دارید عرض تایرهای خودرو را افزایش دهید، همیشه قانون ۳ درصد را رعایت کنید. این بدان معناست که قطر لاستیک جدید نباید بیشتر از ۳٪ تایرهای موجود باشد.

۳- در جایی که رانندگی معمولی در شهر یا بزرگراه درگیر است، تایرهای خودرویی با مسافت پیموده شده بخرید. این لاستیک ها مقاومت غلتشی کمتری دارند و نسبت به اکثر لاستیک های استوک عمر طولانی تری دارند.

۴- اگر رانندگی شما شامل دویدن های مکرر در بزرگراه است، سرمایه گذاری روی لاستیک های کم صدای جاده با کشش خوب منطقی تر است و اگر اهل آفرود هستید، تایرهای مقاوم در برابر پنچری با عمق آج بیشتر بخرید.

۵- برند لاستیک هنگام خرید لاستیک نو نیز اهمیت دارد. خرید لاستیک های ارزان تر، مسافت پیموده شده و عملکرد را تضعیف می کند و خطرات ایمنی جاده را به همراه دارد. به طور مشابه، یک برند داخلی در مقایسه با مارک های تایر وارداتی، ارزش و عملکرد بیشتری را ارائه می دهد. زیرا برند لاستیک بومی وضعیت جاده، آب و هوا و عادات رانندگی محلی را می شناسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا