کد خبر: 260602138147
اقتصادروزنامهعصر انقراض (طنز)فناوری اطلاعات و ارتباطات

چرا مسئولان با آمدن آیفون مخالفند؟

«آیفون 12 برای جلب رضایت فرانسه آپدیت می‌شود.»

راضیه حسینی

با این خبر بالاخره متوجه شدیم مشکل مسئولان با گوشی‌های موبایل آیفون چیست. تا به حال فکر می‌کردیم قضیه به کشور سازنده برمی‌گردد، اکنون فهمیدیم مشکل، طرز فکر حاکم بر این برند است.

چه معنی دارد برای جلب رضایت یک کشور، مدلی از گوشی را آپدیت کنید؟ اصلاً چرا باید اینقدر زود زیر بار بروید و قبول کنید؟ مگر تکذیبیه را از شما گرفته‌اند؟ نمی‌دانید در ابتدا باید خبر را کاملاً از بیخ و بن، تکذیب کنید، در مرحله‌ی بعد وارد فاز بی اطلاعی شوید و مسئولیت را گردن یک گروه دیگر بیندازید.

اگر این دو حالت نتیجه نداد، موضع خود را عوض، و اعلام کنید: «آیفون دوازده جزو بهترین و عالی‌ترین سری‌های آیفون است. کشورهای زیادی خواهان خرید  این گوشی هستند. مهندسان ما موفق شده‌اند در این سری از گوشی‌ها میزان تشعشعات را به کمترین حدی که تا کنون در دنیا بوده، برسانند.» اگر این هم نتیجه نداد، می‌توانید اسم دوازده را به دوازده پلاس تغییر دهید.

همین. بدون این‌که حتی یک تغییر کوچک در آن ایجاد کنید. البته برای این‌که کار خود را حلال کرده  باشید، می‌توانید یک زه بغل قاب، به سری دوازده اضافه کنید.

واقعاً متوجه نمی‌شویم وقتی این‌همه راه‌کار اصولی و بهتر وجود داشت چرا رفتید سراغ جلب رضایت؟ کاش از مسئولان ما یاد می‌گرفتید و سریع خودتان را نمی‌باختید. اصلاً اتفاقی نیفتاده است.

کمی تشعشع بالا بوده و بس. نه خودرویی بوده که ایربگ‌هایش باز نشود و مستقیم سرنشینانش را به دیار باقی هدایت کند و نه ساختمانی ناایمن که روی سر ساکنانش خراب شود. این حجم از عدم اعتماد به‌نفس واقعاً خوب نیست. آن هم برای مدیرانی در سطح جهانی.

انتظار دارید با این اخلاق بی‌خود و پذیرش سریع، بتوانید به راحتی بازار ایران را در دست بگیرید؟ معلوم است که نمی‌شود. ممکن است باعث شوید مردم ایران بدعادت شوند. شاید خدای ناکرده باعث زیر سؤال رفتن عملکرد فوق‌العاده‎ی مسئولان ما شوید.

لطفاً روی اخلاق‌ کاری و اعتماد به نفس‌تان بیشتر کار کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا