کد خبر: 081101118682
روزنامهعصر انقراض (طنز)

چطور هنوز زنده‌اند؟ (طنز)

رئیس جامعه تورگردانان: «در حال حاضر هیچ رزروی برای سفر گردشگران اروپایی به ایران در فصل بهار نداریم/ به نظر می‌رسد گردشگران بین‌المللی برنامه‌ای برای آمدن به ایران ندارند /در شرایط فعلی ترکیه، عمان، دبی و جمهوری آذربایجان گردشگران ما را جذب می‌کنند.»

راضیه حسینی

عجیب است. چطور می‌شود گردشگران از این‌همه جاذبه‌ی تفریحی و گردشگری ایران بگذرند؟ مسئولان گردشگری که به صورت مداوم در حال تبلیغات خارجی برای جذب توریست هستند. فقط کافی است یک توریست نام ایران را در گوگل سرچ کند تا کلی اخبار جذاب به دست بیاورد. از جشنواره‌های مختلف در کنار سواحل زیبای خلیج فارس، تا انواع تفریحات آبی، خاکی، هوایی و زیرزمینی در کنار دریای شمال.

سیستم حمل و نقل فول آپشن برای امنیت کامل مسافران بیست و چهارساعته مهیاست. قطارهای پنج ستاره با بالاترین کیفیت، و کمترین تأخیر. هواپیماهای آخرین مدل و مدرن. خودروهای با کیفیت  و جاده‌هایی که موسیقی می‌نوازند.

زمستان گرم و تابستان سرد؛ و از همه مهم‌تر اینترنت فوق سریع و بدون فیلتر که می‌تواند جزو جاذبه‌های گرشگری ایران به حساب آید. مطمئنیم هیچ‌کدام از کشورهای همسایه این‌همه جاذبه را یک‌جا ندارند.

 شاید به‌خاطر کندی اینترنت در کشورهای دیگر، هنوز نتوانستند برای ایران بلیت رزرو کنند. احتمالاً هنوز موفق نشده‌اند عکس‌ها و فیلم‌های هوای پاک، آبی و شفاف تهران و شهرهای دیگر را باز کنند. به محض این‌که موفق به دانلود شوند، خواهید دید که سیل عظیم جمعیت به ایران سرازیر می‌شوند، طوری که در سواحل ترکیه فقط صدای موج دریا و مرغ دریایی بپیچد. وقتی گردشگران خارجی در هتل‌های لوکس ایرانی مشغول استراحت‌اند، در هتل‌ها و کشتی‌های چندین طبقه‌ی دبی حتی یک مگس هم پرواز نمی‌کند.

مطمئن باشید به زودی جاذبه‌های تکراری کشورهای همسایه برای گردشگران خسته‌کننده می‌شود و به دنبال محیطی جذاب‌تر با موجوداتی عجیب و خاص می‌گردند. آن‌وقت است که به ایران می‌رسند.

کشوری که بعد از ورود به آن تا آخر عمر از خود می‌پرسند: «اینا چطور هنوز زنده‌ن؟»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا