کد خبر: 11090058877
جهانسیاست

چهارمین روز مذاکرات وین؛ توپ در زمین گروه ۱+۴

جمهوری اسلامی ایران در چهارمین روز از مذاکرات وین متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف مقابل ارائه داده و اعلام کرده که برای ادامه‌ گفت‌وگوهای نتیجه‌محور آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا به وین، علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان امروز به خبرنگاران ایرانی مستقر در وین این خبر را اعلام و ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مقابل بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفت‌وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران برسند.

طبیعتا طرف مقابل نیاز دارد اسنادی را که ایران در اختیار آن‌ها قرار داده بررسی کند اما آقای باقری اشاره کرد که اگر آن‌ها برای استمرار گفت‌وگوها آماده باشند جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در این زمینه ندارد و در وین هست تا گفت‌وگوها را ادامه بدهد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان همچنین به این نکته اشاره کرد که به طرف‌های مقابل در باره بازیگران دیگری که خارج از عرصه این گفت‌وگوها تلاش می‌کنند در روند مذاکرات اخلال ایجاد کنند و مسیر دستیابی به توافق و مسیر گفت‌وگوهای سازنده را دچار اخلال کنند هشدار داده است.

وی بیان داشت: من دیروز در جلسه با نمایندگان مختلف هیات‌های ۱+۴ هشدار دادم که باید تلاش بشود اجازه ندهیم که نگاه و رویکرد بازیگران خارج از گفت‌وگوها روی روند مذاکرات تاثیر منفی بگذارد.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک دیپلمات اروپایی در وین تایید کرده که ۲ پیش نویس لغو تحریم‌ها و موضوع‌های هسته‌ای از سوی طرف ایرانی ارائه شده است.

بر اساس برنامه اعلام شده امروز روسای هیات‌های اتحادیه اروپا و ۳ کشور اروپایی با باقری دیدار خواهند کرد. دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مذاکره کننده ارشد ایران از دیگر برنامه‌های اعلام شده است.

هیات جمهوری اسلامی ایران با یک اراده جدی برای دست‌یابی به یک توافق نتیجه‌گرا و نتیجه‌بخش و پایداردر وین مستقر است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید مذاکرات وین با اولویت اساسی رفع تحریم ها و با جدیت جریان دارد. اگر طرف غربی حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا