کد خبر: 270503169941
اقتصادروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

چگونه از هوش مصنوعی برای یادگیری مهارت های پردرآمد استفاده کنیم

مسعود شریعت زاده/ کارشناس ارشد رسانه

با ظهور تکنیک های هوش مصنوعی مولد، بررسی موضوعات علمی برای افراد غیرمتخصص یا حتی تا حدی متخصصان، آسان تر از همیشه شده است.

کاربردهای فنی پیشرو در این زمینه اکنون می تواند به افراد کمک کند تا آنچه را که به آن مهارت های با درآمد بالا می گویند، یاد بگیرند، مهارت هایی که مورد تقاضای شرکت ها و موسسات هستند.

یادگیری این مهارت ها مستلزم تهیه نقشه راه دقیق از مراحلی است که باید طی شود و قبل از آن شناخت مهارتی که فرد باید یاد بگیرد یا آرزویش را دارد و در اینجا نقش هوش مصنوعی و کاربردهای مختلف آن مطرح می شود.

امروزه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مانند “GPT Chat” از “OpenAI”، “Gemini” از “Google”، یا “Copilot” از “Microsoft” می توانند به فرد کمک کنند تا به اهداف حرفه ای خود برسد، همانطور که در انجام وظایف مختلف را برای افراد تسهیل کرده اند.

از این رو یکی از مهارت های امروزی که باید جویندگان کار و به ویژه جوانان متقاضی ورود به بازار مورد توجه قرار دهند یادگیری مهارت ها با درآمدهای بالا و با استفاده از هوش مصنوعی است که در ادامه به طور خلاصه به گام هایی برای کمک به این مهارت ها اشاره می کنیم.

این گام ها در واقع خلاصه ای از مقاله جدید رسانه فوربس در همین باره است که در زیر می آید:

۱- مهارت های مورد نیاز را تعیین کنید

اولین گام برای رسیدن به یک هدف، تعریف دقیق آن است، و در اینجا نقش موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، “Perplexity AI ” است که بر اساس مدل های تهیه شده توسط “OpenAI” توسعه دهنده چت جی پی تی “GPT” ساخته شده است.

می‌توانید با پرسیدن بهترین مهارت‌های پردرآمد در یک سال اخیر شروع کنید و یا از آن بخواهید فهرستی از بهترین مهارت‌هایی را که می‌توان در یک زمینه خاص مانند فناوری یاد گرفت، بپرسید و از داده های آن بهره مند شوید.

مزیت استفاده از موتور هوش مصنوعی Preplexity در این زمینه به دلیل اتکای آن به مدل های توسعه یافته توسط OpenAI است. داده های مورد استفاده در آموزش برنامه چن جی پی تی آخرین بار در آوریل ۲۰۲۳ به روز شده است.

۲- یک نقشه راه تهیه کنید

گام بعدی این است که برنامه ای برای نحوه یادگیری مهارت مورد نظر تهیه کنید، این برنامه شامل یک توالی زمانی برای اطمینان از پایبندی به آن است. در اینجا اهمیت اپلیکیشن چت جی پی تی که دارای قابلیت های متمایز در بین همتایان خود است، آشکار می شود، زیرا در این مرحله می توان از آن درخواست کرد که در یک بازه زمانی مشخص و با توجه به اهداف خاص هر فرد، یک برنامه آموزشی برای مهارت مورد نیاز تهیه کند.

همچنین می‌توان از اپلیکیشن در مورد پیشنهاداتی برای مطالب آموزشی، دوره‌های آموزشی آنلاین موجود و تمرین‌های عملی برای یادگیری مهارت مورد نیاز پرسید.

۳- تحلیل مفاهیم تخصصی

در طول مسیر یادگیری ، ممکن است با برخی مفاهیم تخصصی یا پیچیده مواجه شوید. اما نگران این موضوع هم نباشید. می‌توانید از یک اپلیکیشن هوش مصنوعی مانند “GBT Chat” یا “Gemini” یا “Copilot” در مورد این مفاهیم اسوال کنید و از آن بخواهید که آن‌ها را ساده‌سازی کند و منابع بیشتری برای مطالعه ارائه دهد.

۴- آموزش با کمک هوش مصنوعی

می توان درخواست کرد که در مورد مهارتی که در یادگیری آن راه طولانی را پیموده است، تمرینات و سوالاتی به او ارائه شود.

پس از حل این تمرین ها می توان درخواست حل آن ها را توسط اپلیکیشن هوش مصنوعی داد و سپس نتایج را چه به منظور تصحیح و چه به دست آوردن ایده ها، راه حل ها و روش های خلاقانه تر، مقایسه کرد همچنین می‌توان از کاربرد هوش مصنوعی برای پیشنهاد بهبود راه‌حل‌ها درخواست کرد و این به توسعه یک مهارت مهم اضافی یعنی حل مسئله نیز کمک می کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا