کد خبر: 160202126292
اخبار شرکت هااقتصادبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

چگونه در مزایده خودروهای خارجی شرکت کنیم؟

با وجود سایت مزایدات از وقوع هرگونه تقلب در فرآیند مزایده جلوگیری می شود و در پی آن مخارج و هزینه های برگزاری جلسه های حضوری مزایده نیز کمتر می شود. با استفاده از این وب سایتها از سوی فروشندگان، خریداران بیشتری به سوی کالای مورد مزایده جذب خواهد شد و علاوه بر آن برنامه ریزی برای مزایده، انتخاب بالاترین پیشنهاد و اطلاع رسانی نیز با سرعت بیشتر و راحت تری انجام می گیرد.

قوانین خرید خودروهای مزایده ایران خودرو

خرید خودرو از طریق مزایده ایران خودرو دارای قوانین و اصول معینی است که در ادامه به شرح هر یک از آنها پرداخته شده است:

۱- در هنگام برگزاری مزایده ایران خودرو چنان چه بالاترین قیمت توسط چندین نفر ارائه شده باشد، خودرو مزایده ای به فردی تعلق می گیرد که زودتر از بقیه مبلغ سپرده را واریز نماید.

۲- قیمت پیشنهادی از جانب شرکت گنندگان نباید از قیمت کارشناسی ایران خودرو پایین­تر باشد. هم چنین از قیمت کارشناسی نیز نباید ۱۰ برابر بیشتر باشد.

۳- تا زمان پایان مهلت قانونی مزایده، مشتریان می توانند قیمت پیشنهادی خود را تغییر و یا حتی ویرایش نمایند.

۴- چنانچه مشتری بخواهد در انتخاب خودروی مزایده ای تغییر نظر بدهد، بایستی از خرید خودروی قبلی در سامانه انصراف دهد و بعد از آن دوباره مبلغ سپرده را پرداخت نماید و خودروی جدید مزایده ای انتخاب نماید.

۵- بعد از پایان یافتن مهلت قانونی مزایده، مشتریان نمی توانند نوع خودرو، قیمت پیشنهادی را تغییر دهند و یا حتی از خرید خودروی مورد نظر منصرف شوند.

۶- مبلغ سپرده برای هر خودروی مزایده ای یکسان نیست اما به صورت کلی حداقل مبلغ سپرده ۳ درصد و حداکثر مبلغ سپرده ۱۰ درصد قیمت تعیین شده از سوی کارشناس مزایده می باشد.

۷- در صورت اعلام برنده نهایی در سایت مزایدات، مبلغ سپرده افرادی که برنده نشده اند طی مدت ۱۰ روز به حساب آنها واریز می شود. به خاطر دریافت مبلغ تضمینی باید شرکت کنندگان با ارائه کارت ملی به بانک معرفی شده از سوی ایران خودرو مراجعه نمایند.

۸- در صورتی که برنده مزایده ایران خودرو وجه واریزی را به طور کامل پرداخت نکند، مبلغ سپرده آنها به سود شرکت ایران خودرو ضبط و به حساب وی برگردانده نمی شود.

نکات کلیدی شرکت در مزایده خودرو های خارجی

افرادی که تمایل دارند در مزایده خودروهای خارجی ثبت نام نمایند بایستی نسبت به یکسری نکات ریز و اطلاعات دقیق آگاهی داشته باشند و با دانش و تجربه اقدام به خرید نمایند.

  • خودروهای خارجی که به مزایده گذاشته می شوند، اغلب آنها صفر کیلومتر بوده که در شرایط مناسب از آنها نگهداری شده است.
  • این دسته از خودروها با توجه به قانون مزایده در سامانه دولتی مزایده به فروش گذاشته می شوند و به خاطر تردد در داخل کشور پلاک می شوند.
  • برخی از خودروهای خارجی نیز به خاطر جعل در اسناد ثبت سفارش آنها به حکم مراجع قضائی توقیف شده و به مزایده گذاشته می شوند.
  • به لحاظ تعداد خرید این خودروها از سوی مشتریان هیچ موانع وجود ندارد. در مواقعی که تعدادی از این خودروها به فروش نرسند در مزایده های جدید به فروش گذاشته می شوند.
  • چنانچه برنده مزایده در زمان تعیین شده مبلغ را پرداخت نکند، برنده دوم مزایده می تواند خودرو مزایده ای را پس از پرداخت کل مبلغ دریافت نماید و اگر نفر دوم نیز در زمان مشخص شده هیچ مبلغی واریز نکند خودروی مورد نظر از فرآیند مزایده خارج می شود و مجددا به مزایده گذاشته می شود.

شرکت ارتباط گستران هزاره

اگر به دنبال آمار دقیقی از مزایده خودروها هستید، شرکت ارتباط گستران هزاره با داشتن سابقه طولانی جزو اولین و در عین حال کامل ترین پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات به ویژه مزایده خودروهای خارجی می باشد.  جهت دریافت به روز ترین و دقیق ترین اخبار مزایدات نیاز است که در معتبرترین سایت مزایدات ثبت نام نموده و بعد از تکمیل مشخصات و عضویت در آن از طریق ایمیل، اپلیکیشن، وب سایت و … اخبار مربوطه را دریافت نمایید.

در هزاره صدها هزار آرشیو مرتبط با مناقصه و مزایده و هم چنین استعلام بها در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق تلفن ۴۲۷۱۴۰۰۰-۰۲۱ با کارشناسان این حوزه تماس حاصل فرمایید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا