کد خبر: 10070048406
روزنامهسلامت و رفاه

چگونگی اعمال محدودیت برای واکسن‌گریزان

قرنطینه هوشمند و اعمال محدودیت برای واکسن‌گریزان؛ برنامه‌ای که این روزها رئیس جمهوری و وزارت بهداشت بر اجرای آن البته بعد از رسیدن به پوشش مناسب واکسیناسیون تاکید دارند و بر همین اساس هم معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اعلام کرده است که برخورد قانونی ما با افرادی که واکسن تزریق نمی‌کنند، ممکن است ارائه نشدن خدمات باشد.

به گزارش ایسنا، مهندس محسن فرهادی گفت: در زمینه کارکنان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، طبیعتا انتظار این است که تمامی شاغلان واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. این امر کمک می‌کند به اینکه میزان مبتلایانی که به سمت بیمارستان و به سمت بستری و فوت می‌روند، به شدت کاهش یابد.

وی افزود: برخورد قانونی ما با افرادی که واکسن تزریق نمی‌کنند، ممکن است ارائه نشدن برخی خدمات باشد که البته پلتفرم کلی آن آماده شده و به شرط تصویب ستاد ملی کرونا به زودی در کشور اجرایی می‌شود. یعنی فرد از خدمات عادی محروم می‌شود.

فرهادی گفت: طبق پلتفرمی که آماده شده و امیدوارم به زودی در ستاد ملی کرونا تصویب، ابلاغ و اجرا شود، عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار مجازات‌های قانونی یک فرد کارمند را به دنبال خواهد داشت. یعنی اگر فردی کارمند است و دچار این تخلفات بهداشتی شود،‌ طبیعتا مقام مسئول، باید وی را به هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت معرفی کند تا مجازات‌ها در آنجا انجام شود.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: باید با زمان و طبق شرایط پیش رویم تا پوشش واکسیناسیون مناسب بالای ۷۰ درصد حداقل در تزریق تک دز در جمعیت برسیم. امیدواریم به زودی با روندی که در تزریق واکسن انجام می‌دهیم و اکنون نزدیک به یک میلیون دز واکسن در روز زده می‎شود، امیدواریم حداکثر تا دو هفته آینده به مرز این پوشش ۷۰ درصد برسیم و عملا مشوق‌ها و محدودیت‌های عدم واکسیناسیون اعمال می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا