کد خبر: 19040036905
روزنامهعصر انقراض (طنز)

چیزی نیست، قمپزی درشد و رفت(طنز)

راضیه حسینی

سردار هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ: «حادثه انفجار در پارک ملت موضوع خاصی نبود و فقط در یک لحظه صدای انفجاری شنیده شد. بر اثر این حادثه هیچ ساختمانی تخریب و یا دچار حریق نشده است. کار رسانه های ضد انقلاب جوسازی است، باید بگویم که پس از وقوع این حادثه در محل مورد نظر فقط تعدادی برگ و شاخه درخت بر زمین ریخته است و این حادثه هیچ خسارت جانی و مالی در پی نداشت.»

همان‌طور که دیدید هیچ موضوع خاصی اتفاق نیفتاده، فقط چند تا برگ ریخته است که آن هم احتمالاً به ‌خاطر درکردن یک قمپز باشد. در زمان‌های قدیم، دولت عثمانی، برای ترساندن ایرانی‌ها توپ‌هایی درست کرده بود که قدرت تخریبی نداشت و فقط صدای انفجار از خودش در می‌کرد. این مرض، باعث شاد شدن سپاه عثمانی و ترکیدن زهره سپاه ایران می‌‌شد. ولی بعد از مدتی ایرانی‌ها فهمیدند و احتمالاً یکی از فرماندهان‌شان گفت: «موضوع خاصی نیست و فقط چند صدای انفجار بود که باعث ریختن تعداد کمی شاخ و برگ شده است. آدم که از قمپز در کردن نباید بترسد.»

حالا هم یکی قمپزی در کرده و رفته است. منتها چون در عصر تکنولوژی به سر می‌بریم قمپزها هم به‌روز شده‌اند و می‌توانند به صورت نامرئی و بدون نیاز به توپ جنگی در شوند.

البته قمپز انواع مختلفی دارد که یکی از آنها صدای انفجار است و نوع دیگر آن به صورت کلامی است. این نوع در بین مسئولان خیلی رواج دارد. مثلاً :« به‌زودی به قطب صادرات واکسن کرونا در جهان تبدیل خواهیم شد.» یا «به‌زودی آن‌قدر واکسن در اختیار مردم قرار می‌گیرد که مثل یک کالای سوپرمارکتی خودشان انتخاب کنند، چی بردارند.»

اوج مصرف قمپز کلامی هم در زمان انتخابات ریاست جمهوری است. چنان با قدرت قمپزها درمی‌شود که کل درختان خیابان‌ها، پارک‌ها و جنگل‌ها با هم یک دست دچار برگ‌ریزی می‌شوند.

به نظر ما که قدرت قمپز کلامی از قمپز انفجاری خیلی بیشتر است. ما حاضریم هر روز بیخ گوش‌مان صدای انفجار ساختگی بشنویم ولی از هیچ مسئولی قمپز در نشود، مخصوصاً در زمینه واکسن کرونا.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا