کد خبر: 301101121277
روزنامهعصر انقراض (طنز)

چیزی که تو را نکشد حتماً قوی‌ترت می‌کند (طنز)

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران البرز: «نرخ ارز، بازار خودرو را به هم ریخته است. مردم خرید نکنند.»

راضیه حسینی

توصیه رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر به مردم: «سعی کنید سکه نخرید.»

قبل از این‌که رئیس یکی دیگر از تحادیه‌های کشور توصیه‌ای به مردم کند، اجازه بدهید خیال تمامی اتحادیه‌ها را اعم از خوراک، پوشاک، مسکن، خودرو و … راحت کنیم. ما اصلاً نمی‌توانیم چیزی بخریم که بخواهیم فعلاً دست نگه داریم. در واقع نیازی به سعی و کوشش نیست، خود به خود خرید انجام نمی‌شود.

کافی است نگاهی به میزان عیدی کارمندان بیندازید تا متوجه شوید توصیه‌های بیهوده‌ای انجام داده‌اید. اصلاً به خودتان استرس وارد نکنید. نگران نباشید. اجازه بدهید خودرو و سکه هرچقدر دوست داشتند اوج بگیرند. ما هم کنار شما می‌ایستیم و برای‌شان دست تکان می‌دهیم. حتی برای‌شان آرزوی موفقیت‌های بیشتری می‌کنیم.

 مهم نیست که نوسانات ارز باعث شده عجیب‌ترین قیمت‌ها را ببینیم. مهم این است به لطف مسئولان، دیگر غصه‌ی نرسیدن را نمی‌خوریم. هر وقت اوج قیمت‌ها را می‌بینیم لبخندی می‌زنیم و با خودمان می‌گوییم: « حواست باشه.

چیزی که نتونه بکشتت، قوی‌ترت می‌کنه.» و ما واقعاً خیلی قوی شده‌ایم. آن‌قدر که دیگر درد گرانی را حس نمی‌کنیم. اصلاً غم نداری را نمی‌فهمیم.

این اتفاق بعد از جراحی دولت افتاد. به نظرمان مسئولان یک چیزهایی را که اضافه بود از بدن‌مان حذف کردند. مثل عصب‌ها. ما کلاً عصب‌کشی شده‌ایم. این عالی است؛ چون بچه‌ها دیگر قرار نیست بابت نداشتن لباس و کفش عید مناسب، غصه بخورند. بزرگ‌ترها هم بابت دست خالی، غمگین نخواهند شد.

وقتی می‌بینند پول عیدی حتی کفاف خرید آجیل و میوه عید را هم نمی‌دهد اصلاً ناراخت نمی‌شوند. این خیلی عالی است که دیگر هیچ‌کس در آرزوی خرید ماشین نیست. کسی به خانه‌دار شدن فکر هم نمی‌کند.

 سقف آرزوهای ملت با کف آن یکی شده است و این یک دستاورد بزرگ است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا