کد خبر: 20010176887
جهانسیاست

چین خطاب به آمریکا: آتش تنش در شبه جزیره کره را شعله‌ور نکنید

نماینده چین در سازمان ملل از آمریکا خواسته که به جای تلاش برای تشدید تنش در شبه جزیره کره به حل مسائل در این منطقه کمک بیشتری کند.

به گزارش تسنیم، نماینده چین در مسائل کره شمالی روز گذشته (جمعه) در شورای امنیت سازمان ملل در اعتراض به تحریم های جدید آمریکا پس از آزمایش بالستیک اخیر پیونگ یانگ از آمریکا خواسته تا به آتش این تنش نیافزاید.

لیو ژیائومینگ در توییتر نوشت که شورای امنیت باید نقشی فعالانه در حل و فصل سیاسی مشکلات مرتبط با شبه جزیره کره ایفا کند. وی در ادامه گفت: هر اقدامی باید به جای شعله ور کردن آتش، نقش سازنده در جهت رفع تنش و مذاکره داشته باشد.

آمریکا از چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت خواسته که در جهت اعمال تحریمهای بیشتر علیه کره شمالی همکاری کنند. شرایط در شبه جزیره کره به واسطه آغاز به کار دولت جدید کره جنوبی پیچیده شده و به نظر میرسد پیونگ یانگ به دنبال ارسال پیامی واضح به رئیس جمهور جدید کره جنوبی است.

اخیرا خواهر رئیس کره شمالی اخیرا به همسایه جنوبی خود هشدار داده که کشورش مخالف جنگ است اما درصورت مواجهه با حمله کره جنوبی، با سلاح هسته‌ای پاسخ خواهد داد.

از سوی دیگر مشاور رئیس جمهور منتخب کره جنوبی در جریان مذاکرات خود در واشنگتن به دنبال استقرار مجدد تسلیحات راهبردی آمریکا ازجمله بمب افکن ها و زیردریایی های هسته‌ای در شبه جزیره کره است.

تیم سیاست خارجی و مشاوران امنیتی کره  جنوبی با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که به دنبال حضور امنیتی ماندگارتری از سوی آمریکا در شبه جزیره  کره هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا