کد خبر: 160801107518
بازارها و خدمات مالیجهانروزنامه

چین در رقابت جهانی برای «طلای سفید» پیروز خواهد شد

ترجمه: سلیم حیدری

این شرکت ۲.۲ میلیارد دلار در پروژه‌های اکتشاف لیتیوم در آرژانتین سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وزارت خارجه آرژانتین تایید کرده است که شرکت معدنی چینی Tibet Summit Resources  ۲.۲ میلیارد دلار در دو پروژه اکتشاف لیتیوم در این کشور آمریکای جنوبی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، انتظار می‌رود این شرکت مستقر در شانگهای حدود ۱۰۰۰۰ شغل در آرژانتین ایجاد کند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که این برنامه‌ها از سوی جیانرونگ هوانگ، رئیس این شرکت با سابینو واکا ناروجا، سفیر آرژانتین در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در شانگهای به اشتراک گذاشته شده است.

بر اساس این طرح، این شرکت چینی حدود ۷۰۰ میلیون دلار در پروژه سالار دی دیابلیوس در استان سالتا سرمایه‌گذاری خواهد کرد که انتظار می‌رود از سال آینده ۵۰۰۰۰ تن کربنات لیتیوم با درجه خلوص مورد استفاده در باتری تولید کند.

در همین حال، ۱.۵ میلیارد دلار دیگر برای ساخت کارخانه‌ای در نمکزار آریزارو، واقع در سالتا، استفاده خواهد شد که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ بین ۵۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ تن کربنات لیتیوم تولید کند.

آرژانتین، همراه با بولیوی و شیلی، بخشی از مثلث لیتیوم منطقه‌ای در رشته کوه آند است که حدود ۵۴ درصد از ذخایر فلز سفید جهان را تشکیل می‌دهد. طبق گزارش اتاق کارآفرینان معدن آرژانتین (CAEM) در سطح جهانی، این کشور قاره آمریکای جنوبی پس از استرالیا، شیلی و چین، چهارمین تولیدکننده بزرگ لیتیوم است.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا