کد خبر: 250602138009
جهانروزنامه

چین ساخت پروژه عظیم فرامرزی با روسیه را اعلام کرد

ترجمه: سلیم حیدری

مدیر عامل گروه Xuanyuan می گوید یک پایانه بزرگ ذخیره سوخت در خاور دور ساخته خواهد شد.

مدیر عامل این گروه، هایلونگ ژو، به RT گفت، شرکت توسعه صنعتی گروه Xuanyuan چین قصد دارد یک هاب لجستیکی عظیم در منطقه آمور در خاور دور روسیه بسازد، زیرا گردش کالا بین دو کشور در سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

این پروژه یکی از چندین قراردادی است که گروه صنعتی چین با سرمایه گذاران روسی در حاشیه مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک منعقد کرده است و فرصت های برابری را برای شرکت های روسی و چینی برای مشارکت در آن فراهم می کند.

مطالب پیشنهادی

این هاب بین شهر Tongjiang در استان Heilongjiang چین و شهر Nizhneleninskoye قرار خواهد گرفت و برای تسهیل انتقال محموله روسیه-چین طراحی شده است.

هایلونگ گفت: “موقعیت این مرکز بسیار مهم است زیرا درست بین مرزهای ما خواهد بود. یک کشش باریک بین مرزهای ما وجود دارد که انتقال محموله را نسبتاً مشکل ساز می کند. اما، با پروژه ما، تخمین می زنیم که حمل و نقل بار سالانه به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید. او انتظار دارد که در چند سال آینده ترافیک محموله بین روسیه و چین چهار برابر شود.”

به گفته مدیر عامل گروه Xuanyuan، این پروژه ساخت پایانه ای برای ذخیره سازی و حمل و نقل کالاهای خطرناک و غیرخطرناک مانند گاز طبیعی مایع (LNG)، گاز مایع (LPG)، سوخت هواپیمایی، هلیوم و سایر کالاهای فناورانه در نظر گرفته است.

هایلونگ فاش کرد که هزینه تخمینی این پروژه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار خواهد بود و راه اندازی ترمینال بار برای سال ۲۰۲۷ برنامه ریزی شده است.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا