کد خبر: 18050041394
روزنامهعصر انقراض (طنز)

چی شد که این شد؟ (طنز)

راضیه حسینی

رئیس پلیس تهران: «درباره ممنوعیت تردد شبانه در شب‌های محرم، یکی از درخواست‌های ما، حداقل تغییر ساعت تردد شبانه در دهه اول محرم از ساعت ۲۲ به ۲۳ است و این درخواست را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دادیم و امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در این باره تصمیم‌گیری کنند.»

درود خداوند بر شما عزیزان. مطمئن باشید با این کار، خانه که هیچ، یک پنت‌هاوس اکازیون در خایابان فرشته بهشت نصیب‌تان می‌شود. بعد از ۱۲۰ سال هم، هر روز صبحانه را در کنار بهشتیان می‌خورید. از نهرهای شیر و عسل، لیوانی برمی‌دارید، حوری‌ها را صدا می‌زنید تا برایتان از مزرعه سنگک، چندتا خاشخاشی دو رو بیاورند، سرراه هم از جوی شکلات نوتلا یک شیشه پرکنند.

احتمالاً الان هم با این تصور دارید لبخند می‌زنید و فکر می‌کنید خداوند در آسمان هفتم به ‌خاطر این کار بزرگ‌تان در حال پخش کردن شیرینی بین فرشتگان است و می‌گوید:« دیدید، اشرف مخلوقات که می‌گویم این است. ببینید چقدر هوشمند است.» و فرشتگان همه انگشت به دهان و متحیر می‌مانند که بشر چقدر مدیریت بحران بلد است. چقدر می‌داند در چه زمانی باید چه کار کند. اصلاً گرفتار احساسات بی‌خود نمی‌شود و آمار مرگ و میر بالای پانصدنفر برایش قد یک هسته خرما هم ارزش ندارد.

 چقدر داناست و می‌داند که امام حسین و یارانش محتاج این یک ساعت زمان اضافه هستند. اگر مردم هیئت نروند، مراسم برگزار نکنند و در خانه برای امام شهیدشان عزاداری کنند، کلاً قیام عاشورا فراموش خواهد شد و سال بعد، آدم‌ها از خودشان می‌پرسند اصلاً امام حسین کی بود؟ چه کرد؟

البته همه فرشتگان به این موارد فکر می‌کنند جز جناب عزرائیل. او در حالی‌که عرق روی پیشانی‌اش را پاک می‌کند و از خستگی و فشار زیاد کار، به نفس نفس افتاده می‌گوید: «خدایا داشتی تدبیر پخش می‌کردی اینا کجای مجلس نشسته بودند؟( البته بلانسبت شما. به بزرگواری خودتان ببخشید. به‌خاطر فشار کاری زیاد است.) پروردگارا من دیگه نا ندارم. از همین الان بگم اگه بخوان باز آمار رو بیشتر کنن استعفا می‌دم.»

و خدا از آن بالا مات و مبهوت به شما زل می‌زند و با خودش فکر می‌کند، چی شد که این شد؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا