کد خبر: 080502134083
جهانروزنامه

کاخ سفید از اصلاحات پیشنهادی برای سرعت بخشیدن به صدور مجوز انرژی پاک رونمایی کرد

ترجمه: سلیم حیدری

کاخ سفید روز جمعه اصلاحاتی را در روند بررسی زیست محیطی برای پروژه های انرژی پاک پیشنهاد کرد که به گفته آن به تسریع صدور مجوز برای انتقال برق و سایر پروژه های مورد نیاز برای مهار انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با تغییرات اقلیمی کمک می کند.

این پیشنهاد، مقررات اجرایی قانون سیاست ملی محیط زیست (NEPA) را در مورد بازنگری‌های محیط زیستی از پروژه‌های متعدد را بازبینی می‌کند و به آژانس‌های فدرال اجازه می‌دهد تا دسته‌های بیشتری از پروژه‌ها را از این بررسی حذف کنند.

همچنین نیاز به بررسی‌های زیست‌محیطی برای پروژه‌هایی را که آژانس‌های فدرال تصور می‌کنند اثرات مثبت قابل توجه و طولانی‌مدتی دارند، محدود می‌کند.

قانون جدید توسط شورای کیفیت محیط زیست و بخشی از کاخ سفید پیشنهاد شد و بیان نمود که: تغییرات در روند بررسی NEPA، پذیرش انرژی پاک در ایالات متحده را تسریع می بخشد و در عین حال حمایت از جوامع را با تشویق نظرات حمایتی در مورد پروژه ها تقویت می کند.

NEPA یک قانون اساسی محیط زیستی است که نیاز به بررسی های محیط زیستی برای پروژه های بزرگ دارد و کانون اصلی دعاوی است که می تواند پروژه ها را برای سال ها به تاخیر بیندازد.

کاخ سفید گفت این قانون پیشنهادی “به طور کامل اجرا می شود و بر اساس مجوز جدید لحاظ شده در این قانون” که توسط کنگره در قانون سقف بدهی امسال هدایت می شود، ساخته می شود.

این قانون بر اساس مجموعه اقدامات جهت اصلاح فرآیند NEPA است که در سال گذشته نهایی شد، زمانی که کاخ سفید اصلاحات اساسی دولت ترامپ را در این فرآیند لغو کرد.

تغییرات سال گذشته، آژانس‌های فدرال را ملزم می‌کرد تا تأثیرات «مستقیم»، «غیرمستقیم» و «تجمعی» پروژه‌ها، از جمله ارزیابی کامل اثرات آب و هوا را در نظر بگیرند.

جان پودستا، مشاور آب و هوای کاخ سفید، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری تلفنی به خبرنگاران گفت که این کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰ درصد انتقال بیشتر به سمت انرژی پاک نیاز دارد تا بتواند به اهداف انرژی پاک رئیس جمهور جو بایدن برسد.

پودستا گفت که روند صدور مجوز در حال حاضر “با تاخیر مواجه شده است” و افزود که اصلاحات کمک خواهد کرد. او گفت، اما قانونگذاران هنوز باید اصلاحات کامل تری را تصویب کنند.

سناتور جمهوری‌خواه کوین کرامر، عضو کمیته محیط‌زیست سنا گفت: این تغییرات تنها “مسدود کردن و طولانی کردن دعواهای پرهزینه” را برای فعالان محیط زیست آسان‌تر می‌کند.

بن جِلوس، مدیر اجرایی کلاب سیرا، در بیانیه‌ای گفت که این اصلاحات امکان ساخت پروژه‌های انرژی پاک «بدون قربانی کردن جوامع و سوزاندن سوخت های فسیلی» را فراهم می‌کند.

قانون پیشنهادی اکنون باید از یک نظر سنجی عمومی عبور کند تا کاخ سفید بتواند تایید نهایی را انجام دهد.

منبع: رویترز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا