کد خبر: 300901113639
اخبار شرکت هابخش خصوصیروزنامهشرکت ها

کاربران روبیکا ۲ برابر شد ،اعتماد عمومی‌به راه اندازی کسب و کار در بستر روبیکا

زینب غضنفری

این روزها که فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتس اپ هم به فیلترینگ تلگرام اضافه شده، برخی مردم به دنبال جایگزین رفتند و ترافیک شبکه‌ها و پلتفورم‌های داخلی رو به افزایش گذاشته است.

در سال ۱۳۹۸ نیز چنین اتفاقی را شاهد بودیم اما؛ در آن زمان پلتفورم‌های داخلی چندان مورد استقبال قرار نگرفت؛ این موضوع در این دوره با آن سال تفاوت دارد چرا که شرکت‌های داخلی در این سال‌ها خود را به استانداردهای روز دنیا نزدیک‌تر کرده‌اند و امکانات و شرایط بهتری را پیش روی کاربران قرار داده‌اند.

انتخاب بین ۱۳ پلتفرم‌ ارتباطی داخلی کار چندان ساده‌ای نیست و برنامه‌هایی که امکانات و امنیت بالاتری دارند، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند.

روبیکا یکی از این پیام‌رسان‌هاست که امکانات بسیاری دارد و در ظاهری ساده و کاربردی، چندین اپلیکیشن را در خود جای داده است. به عنوان مثال، علاوه بر آن که همانند اغلب برنامه‌ها برگزاری لایو و برقراری پیام صوتی و تصویری و… را در خود جای داده، به مانند تلگرام امکان ساخت گروه و کانال و نظرسنجی و مشابه اینستگرام قابلیت اشتراک فیل و عکس را دارد و یک سر و گردن بالاتر از پیامرسان‌های دیگر داخلی است.

این اپلیکیشن، دارای زیرساخت فنی و دیتاسنتر قدرتمندی است که سرعت لودینگ و پایداری شبکه در همه حال را تضمین می‌کند اما؛ آنچه بیش از همه برای کاربران اهمیت دارد، امنیت و حفظ حریم خصوصی است که این مورد به نقطه قوت روبیکا تبدیل شده است. ساختار ارسال پیام‌های صوتی و تصویری به صورت end to end است که امن‌ترین و غیرقابل دسترسی‌ترین نوع پیام‌رسانی به شمار می‌رود و حریم خصوصی کاربران تضمین شده است. در واقع می‌توان گفت اگر امنیت، حریم خصوصی و سرعت برایتان مهم است، «روبیکا» بهترین انتخاب است و با مجموعه‌‌ای از خدمات گسترده و زیرساخت امن، یک سوپراپلیکیشن محسوب می‌شود.

همانطور که گفته شد، روبیکا علاوه بر امکانات پیام‌رسانی، با شبکه‌ اجتماعی روبینو قابلیت اشتراک فیلم و عکس و فروشگاه را مشابه اینستاگرام دارد و کاربران می‌توانند با تولید و انتشار محتوا کسب درآمد کنند.

کسب درآمد در روبیکا به این شکل است که کاربران می‌توانند از طریق کاربر فعال و مصرف ترافیک اعضای کانال یا دنبال کنندگانش، درآمد کسب کنند. به علاوه، جدیدترین سرویس روبیکا فروشگاه است که امکان خرید و فروش کالا و خدمات را فراهم آورده است.

با وجود حذف این برنامه از استورهای بین‌المللی به سبب تحریم‌های آمریکا، بر اساس گزارش پلتفروم جهانی ﻓﺎﯾﺮﺑﯿﺲ، با محدودیت‌های اینترنتی مدت اخیر تعداد کاربران روبیکا رشد ۱۰۰ درصدی داشت و هم اکنون با دارا بودن بیش از ۵۰ میلیون نصب، ۳۵ میلیون کاربر فعال و ۱۷ میلیون کاربر روزانه، به عنوان پرمخاطب‌ترین پیام رسان ایرانی شناخته می‌شود. نکته قابل توجه این است که ﭘﺲ از راه‌اﻧﺪازی اﺑﺰار ﻓﺮوﺷﮕﺎه در روﺑﯿﮑﺎ، بالغ بر ۱۸ هزار کاربر در اﯾﻦ ﻃﺮح ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﮐﺮدﻧﺪ که نشان می‌دهد روبینو توانسته اعتماد مخاطبین رو جلب کند.

روبیکا در ﺑﻪ‌روزرﺳﺎﻧﯽ ﻫﺎی آﺗﯽ خود، افزودن ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﻤﭽﻮن ﺗﺴﻬﯿﻞ در ارﺳﺎل ﮐﺎﻻﻫﺎ ﺑﺎ اﺗﺼﺎل ﺑﻪ ﭘﻠﺘﻔﺮم ﻫﺎی ارﺳﺎل ﮐﺎﻻ، ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺮداﺧﺖ آﻧﻼﯾﻦ، ﮐﯿﻒ ﭘﻮل اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻓﺮوﺷﮕﺎه ﻫﺎ از ﻃﺮﯾﻖ روش ﻫﺎی اﺣﺰار ﻫﻮﯾﺖ را لحاظ خواهد کرد تا کاربران با اطمینان خاطر و سهولت و امنیت بیشتر به فعالیت تجاری و فروشگاهی خود بپردازند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا