کد خبر: 20100064699
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

کارت ریالی ارزی بانک ملی رونمایی شد

کارت ریالی ارزی بانک ملی (کارا) با قابلیت ارائه همزمان خدمات ریالی و ارزی برای نخستین بار در شبکه بانکی و پروژه افتتاح حساب ارزی به صورت غیرحضوری از طریق نشان (شعبه دیجیتال بانک ملی) با حضور وزیر اقتصاد، معاون ارزی بانک مرکزی و مدیرعامل بانک ملی رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی، محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه امروز محصول کارا به عنوان محصول جدید و منحصر به فرد بانک ملی رونمایی شد، افزود: با راه‌اندازی سوئیچ ارزی (سمکا) برای نخستین بار در کشور، امکان صدور کارت ارزی با قابلیت ارائه خدمات در بستر شتاب فراهم شد.

او درباره ویژگی‌های کارت کارا نیز عنوان کرد: حساب پشت کارت کارا، یک حساب ارزی از نوع دلار و یورو بوده که علاوه بر اینکه این کارت خدمات ارزی را از طریق بسترهای ارزی بانک ملی ارائه می‌کند، توان ارائه همزمان خدمات ریالی در بستر شتاب را نیز دارد.

فرزین با بیان اینکه حفظ مانده حساب به ارز، تبدیل ارز به ریال به نرخ روز در هنگام تراکنش و اتصال به شبکه پرداخت ریالی (شتاب و شاپرک) از ویژگی‌های این کارت ریالی و ارزی است، ادامه داد: ما سایر بسترهای خدمات را تقویت کردیم تا جذابیت بالاتری را برای مشتریان ارزی فراهم کنیم. یکی از این جذابیت‌ها که امروز برای نخستین بار رونمایی شد، افتتاح حساب ارزی به صورت غیرحضوری از طریق بستر نشان (شعبه دیجیتال بانک ملی) بانک است که با احراز هویت بیومتریک و اخذ امضای الکترونیک از مرکز ریشه وزارت صمت، افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز دلاری و یورویی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بانک ملی خاطرنشان کرد: همچنین بستر دیگر توسعه یافته برای ارائه خدمات غیرحضوری ارزی، بام شرکتی و بام شخصی است تا مشتری هر لحظه بتواند به عملکرد حساب خود از این طریق دسترسی داشته باشد.

سرعت، سهولت و امنیت در ارائه همزمان خدمات ارزی و ریالی، تبدیل ارز به ریال صرفا به میزان مورد نیاز، جلوگیری از خطرات ناشی از سرقت ارز به صورت اسکناس، دریافت وجه ارزی از خودبانک‌های ارزی بانک ملی به صورت ۲۴ساعته، امکان استفاده از درگاه‌های مجازی نظیر خرید اینترنتی و کاهش تبادل اسکناس در معاملات ارزی از مهم‌ترین مزیت‌های کارت کارا است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا