کد خبر: 16030185556
بازارها و خدمات مالیجهانروزنامه

کارشناسان، آینده کریپتو را پیش بینی می کنند

ترجمه: سلیم حیدری

به گفته فعالان صنعت بلاکچین، هزاران ارز دیجیتال احتمالا به زودی وجود نخواهند داشت.

چندین کارشناس صنعت به CNBC گفتند که بازار را با روزهای اولیه مقایسه می‌کنند و بسیاری از ۱۹۰۰۰ ارز دیجیتال موجود در سال‌های آینده ناپدید خواهند شد.

براساس گزارش روز جمعه، بسیاری از پلتفرم های بلاک چین نیز وجود خود را از دست خواهند داد.

کارشناسان به سقوط اخیر استیبل کوین الگوریتمی Terra USD و رمز ارز دیجیتال مرتبط با آن، لونا اشاره کردند.

برتراند پرز، مدیر عامل بنیاد Web3، به رسانه‌ها گفت: “یکی از تأثیراتی که هفته گذشته در مورد Terra دیدیم این است که در مرحله ای هستیم که اساساً زنجیره های بلاک چین بسیار زیادی وجود دارد و همچنین ارزهای دیجیتال زیادی نیز وجود دارد و این باعث سردرگمی کاربران می شود. این ریسک هایی را نیز برای کاربران به همراه دارد.”

وی افزود: “مانند روزهای اولیه آغاز  به کار اینترنت، شما شرکت‌های با دامنه دات کام زیادی داشتید و هیچ ارزشی نداشتند و همه چیز پاک شد و اکنون ما شرکت‌های بسیار مفید و قانونی داریم.”

به گفته برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل شرکت پرداخت‌های بین مرزی بلاک چین ریپل، احتمالاً در آینده «تعداد» ارزهای دیجیتال ثابت باقی خواهند ماند.

اسکات مینرد، مدیر ارشد سرمایه گذاری گوگنهایم، اکثر ارزهای دیجیتال را “آشغال” خواند و اشاره کرد که بیت کوین و اتریوم زنده خواهند ماند.

بازار ارزهای دیجیتال اخیراً دچار آشفتگی شده است. برترین ارز دیجیتال، بیت کوین، بیش از ۵۰ درصد از رکورد بالای ۶۸۰۰۰ دلاری خود در ماه نوامبر پایین آمده است و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نیز از بالاترین رکورد خود پایین آمده اند.

تحلیلگران می گویند که یکی از دلایل اصلی سقوط قیمت ها می تواند ریسک پذیری در میان معامله گران و سرمایه گذاران در بحبوحه سرکوب جهانی ارزهای دیجیتال باشد.

منبع: راشاتودی

 

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا