کد خبر: 220502135157
اقتصادبازارتولید و بازرگانی

کارفرمایان در برخی استان‌ها کارگر پیدا نمی‌کنند

مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار با بیان اینکه هزینه کارفرمایان در استفاده از سامانه جستجوی کار به صفر می رسد، افزود: در دو ماه گذشته ۷۶ هزار نفر به سامانه جویای کار مراجعه کردند، ۲۸ هزار کارجو درخواست کار کردند و فرصت شغلی برای حدود ۱۴ هزار ایجاد شده است.

به گزارش تسنیم، در تیر ماه ۱۴۰۲ سامانه جستجوی شغلی رونمایی شد. معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به طراحی و ارتقای سامانه جست‌وجوی شغل با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت رشد نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایتمندی ذینفعان کرده است.

در این سامانه کاریابی‌ها، کارفرمایان و کارجویان می‌توانند ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده‌های لازم از خدمات سامانه در زمینه معرفی فرصت‌های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی بهره‌مند شوند.

بر این اساس، شفافیت و پویایی در بازار کار ثبت می‌شود و سیاستگذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازارکار را به دنبال خواهد داشت.

به گفته ی معاون اشتغال وزارت کار محمود کریمی بیرانوند, سامانه جستجوی شغل را مهمترین دستاور دولت سیزدهم در کاهش دغدغه اشتغال و کیفی سازی شغل است. وی در این باره می گوید:‌این سامانه همه مسایل کاریابی، افراد جویای کار شغل و کارفرمایان را، شفاف سازی می کند.

وی با بیان این که حداکثر تا ۲ ماهه آینده با تکمیل سامانه جستجوی کار تمام آنالیز شغل های کشور در این سامانه قابل ارایه و اطلاع رسانی است، گفت: کارجویان و کارفرمایان در این سامانه نقش محوری دارند، کارنامه کارجویان را خواهیم داشت، کارفرمایان نیز نیازمندی های خودشان را اعلام می کنند.

کریمی با بیان این که وزارت علوم و دستگاه های آموزشی و مهارتی می توانند از این آنالیز بیشترین استفاده را در هدف‌گذاری داشته باشند، گفت: کاریابی ها نیز می توانند در این سامانه به فعالیت های خود عمق ببخشند.

چندی پیش نیز محمود کریمی بیرانوند,  از راه‌اندازی نظام جامع اطلاع‌رسانی بازارکار تا شهریور‌ماه امسال خبر داد و اعلام کرد: با راه‌اندازی نظام جامع اطلاع‌رسانی بازارکار، اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود.

دغدغه تامین نیروی کار از سوی کارفرمایان در بعضی از استان های کشور به نقطه بحرانی رسید

امید ملک؛ مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار با بیان این که اکنون دغدغه های کارفرمایان از کمبود منابع و سرمایه در گردش به تامین نیروی کار رسیده است، گفت: اطلاعات کارفرمایان و کارجویان در سامانه می تواند به مشکلات کیفی و کمیت اشتغال کشور کمک کند.

امید ملک با بیان این که هزینه کارفرمایان در استفاده از سامانه جستجوی  کار به صفر می رسد، افزود: در دو ماهه گذشته ۷۶هزار نفر به سامانه جویای کار مراجعه کردند، ۲۸هزار کار جو درخواست کار کردند و فرصت شغلی برای حدود ۱۴ هزار ایجاد شده است.

وی با تاکیدبر این که واحد های کاریابی ها در استان ها باید از طریق این سامانه پای کار بیایند، ادامه داد:‌ در این سامانه در عین حال افراد به صورت مستقل می توانند ثبت نام و ظرف پنج‌ روز کارفرمایان می تواند نیاز های خود را اعلام و در جذب این افراد اقدام کنند.

ملک بیان کرد:  از آنجایی که مشاغل نوظهور در حال افزایش از طریق این سامانه قابل رصد و پیگیری است، ۴۹ هزار شغل در این سامانه طراحی شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا