کد خبر: 260602138143
انرژیبازارها و خدمات مالیجهانروزنامه

کالیفرنیا از غول های نفتی به دلیل کم اهمیت جلوه دادن خطرات ناشی از سوخت های فسیلی شکایت کرد

ترجمه: سلیم حیدری

بر اساس گزارش تشکیل پرونده در دادگاهی در روز جمعه، ایالت کالیفرنیا از شرکت های نفتی بزرگ از جمله Exxon Mobil Corp ، Shell PLC و Chevron Corp شکایت کرده و آنها را به کم اهمیت جلوه دادن خطرات ناشی از سوخت های فسیلی متهم کرده است.

این پرونده در دادگاه عالی در سانفرانسیسکو نشان داد، که این دادخواست شرکت های BP و ConocoPhillips را نیز مورد هدف قرار می دهد. این دادخواست ادعا می کند که اقدامات غول های انرژی ده ها میلیارد دلار خسارت وارد کرده است و آنها را به فریب افکار عمومی متهم می کند.

بر اساس این پرونده، موسسه آمریکایی نفت و یک گروه تجاری صنعتی نیز به عنوان متهم در این پرونده معرفی شده است.

این پرونده نشان داد که کالیفرنیا به دنبال ایجاد یک صندوق کاهش هزینه برای پرداخت خسارات بعدی ناشی از بلایای تغییرات اقلیمی در این ایالت است.

فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، در پستی در X، که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد، گفت: “کالیفرنیا در حال انجام اقداماتی است تا آلاینده های بزرگ را پاسخگو نگه دارد.”

این اقدام قانونی به دنبال ده‌ها شکایت در سال‌های اخیر علیه صنعت سوخت‌های فسیلی توسط ایالت‌ها و شهرداری‌های سراسر ایالات متحده با ادعای آسیب‌های ناشی از تأثیرات شدید آب و هوا صورت می‌گیرد.

مؤسسه نفت آمریکا در پاسخی ایمیلی به رویترز گفت که سیاست گذاری تغییرات اقلیمی بر عهده کنگره است که در این رابطه بحث و تصمیم گیری کند و سیستم دادگاه نقشی نباید داشته باشد.

شل این احساس را در بیانیه ای ایمیلی نیز تکرار کرد و گفت: “ما معتقدیم که دادگاه محل مناسبی برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی نیست.”

BP از اظهار نظر خودداری کرد در حالی که شورون و کونوکو فیلیپس بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند. امکان دسترسی فوری به اکسون موبیل وجود نداشت.

منبع: رویترز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا