کد خبر: 150601100127
جهانروزنامه

کرملین: تحریم های غرب، عامل توقف تحویل گاز روسیه به آلمان شد

کرملین معتقداست اعمال تحریم ها مانع فعالیت های حفظ و نگهداری زیرساخت های گازی روسیه شده‌است. «دیمیتری پِسکف» سخنگوی کرملین اعلام کرد در پمپاژ گاز به دلیل تحریم‌های دولتهای غربی مشکلاتی به وجود آمده‌است.

کرملین روز دوشنبه۵سپتامبر (۱۴شهریور) تنها مقصراصلی توقف ارسال گاز به آلمان از طریق خط لوله گاز راهبردی «نُورد اِستریم» را با اطمینان؛ اعمال تحریم های دولت های غربی بر ضد روسیه دانست. زیرا عملیات حفظ و نگهداری زیرساخت های گازی انجام نشده و پمپاژ گاز دچار مشکل شده‌است.

بنابه گفته «دیمیتری پِسکف» سخنگوی کرملین هیچ دلیل دیگری دراین مورد نمی‌توان یافت. وی دریک مصاحبه تلفنی نیز براین نکته افزود: «این تحریمها هستند که مشکلات کنونی را به وجود آورده‌اند.» با قطع ارسال گاز به آلمان از این مسیر؛ غرب به شدت نگران زمستان امسال است.

از سوی دیگر سخنگوی کرملین ضمن تقبیح «اقدامات مستمر علیه روسیه» تمامی اتهامات غربی‌ها مبنی برمقصردانستن مسکو و انداختن بار مسئولیت بردوش آن را دراین شرایط کاملا رد کرد. به اعتقاد وی: «به طور مشخص غرب شامل اتحادیه اروپا، انگلستان و کانادا مقصر اصلی رسیدن شرایط به وضعیت کنونی هستند.»

وی بار دیگر تأکید کرد: «قطع ارسال گاز به آلمان از طریق خط لوله گازی « نُورداِستریم» که از روز جمعه۲سپتامبر ( ۱۱ شهریور) آغاز شده به دلیل ضرورت عملیات تعمیر و نگهداری آخرین توربین گازیست که انتقال گاز به آلمان را برعهده داشته‌ است.

این توربین خوب کار نمی‌کرد و نیاز به تعمیر داشت. بنابراین متوقف شد.»

از سوی دیگر غول گازی روسیه شرکت «گاز پروم» نیز اعلام کرد در روز جمعه۲سپتامبر ( ۱۱ شهریور) شاهد نشت روغن در توربین واقع دریک ایستگاه فشارطی عملیات تعمیر و نگهداری در روسیه بوده‌ است.

مسکو بر این نکته نیز تأکید کرد که به دلیل اعمال تحریمهای غرب برضد روسیه درپی آغاز درگیری با اوکراین از استرداد یک توربین گازی زیمنس تأسیسات گاز روسیه که برای تعمیر به کانادا فرستاده شده بود ممانعت می‌شود.

درعین حال آلمان که درحال حاضر توربین در آن کشور قرار دارد ادعا می کند مسکو مانع بازگشت این توربین به روسیه است.

قطع ارسال گاز روسیه به آلمان از مسیر دریای بالتیک موجب هراس شدید اروپائیان برای مواجهه با بحران جدی انرژی در زمستان شده‌است.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا