کد خبر: 30050197296
جهانروزنامه

کسب‌وکارهای کوچک آمریکا با کمبود کارگر مواجه اند

ترجمه: سلیم حیدری

این بیماری همه گیر باعث شد Freed Bodyworks، که یک مرکز سلامتی خدمات ماساژ درمانی، یوگا، طب سوزنی، مشاوره سلامت روان و سایر خدمات است به مدت چهار ماه تعطیل شود.

در حالی که مشتریان این مرکز پس از بازگشایی آن در تابستان ۲۰۲۰ بازگشتند، اما کارگران این مرکز این کار را نکردند.

تقریباً دو سال بعد، فرانسیس رید و جسیکا فون دایک مالکان این مجوعه مجبور شدند درهای کسب و کار خود را ببندند.

رید گفت: “من نتوانستم کسی را استخدام کنم.” ما هرگز با تقاضای خدمات خود مشکلی نداشتیم. این ۱۰۰% یک مشکل عرضه برای ما بود.”

قبل از همه‌گیری، Freed Bodyworks  بیست نفر تمرین‌ دهنده داشت که حداکثر ۵۵۰ مشتری را در ماه رزرو می‌کردند. به گفته رید این مجموعه با هشت خدمه مجددا بازگشایی شد که این تعداد برای کسب درآمد کافی جهت حفظ این تجارت کافی نیست.

دو نفر از کارکنان سابق برای تحصیلات تکمیلی شغل خود را ترک کرده بودند، سه نفر به مناطقی نقل مکان کرده بودند که هزینه های زندگی کمتری داشتند و چند نفر مجبور بودند نقش های مراقبتی را در خانواده های خود به عهده بگیرند.

علاوه بر این، تعطیلی آموزش حضوری در مدارس ماساژ، آنچه را که زمانی جریان قابل اعتمادی از استعدادهای نوظهور بود که به این کسب و کار وارد می شدند، خشک کرد.

آنها گفتند: “در تمام مدت زمان بازگشایی مجدد ما تا بسته شدن، من موفق به استخدام سه نفر شدم و آن هم با استخدام به صورت تمام وقت بود.”

رید تنها نبود. صاحبان مشاغل کوچک در سراسر ایالات متحده امروز با کمبود شدید نیروی کار روبرو هستند که کارشناسان هشدار می دهند که به سطح بحران رسیده است.

یک نظرسنجی اخیرا از فدراسیون ملی کسب‌وکارهای مستقل نشان می دهد که حدود نیمی از صاحبان مشاغل کوچک در ماه ژوئیه (تیر) گفته اند که هنوز نمی‌توانند مشاغل خالی مانده خود را پر کنند. این اتفاق رکوردی نزدیک به رکورد تاریخ تقریباً پنج دهه این نظرسنجی است.

بیل دانکلبرگ، اقتصاددان ارشد NFIB گفت: “استخدام برای صاحبان مشاغل کوچک هرگز تا این حد سخت نبوده است.”

در حالی که بازار کار فعلی چالشی برای کارفرمایان در هر اندازه ایجاد می کند، کسب و کارهای کوچک مهمات کمتری در نبرد برای استعدادیابی دارند و به پول نقد، اعتبار و صرفه جویی در مقیاسی که شرکت های بزرگتر از آن بهره می برند، دسترسی ندارند.

این امر ارائه چیزهایی مانند دستمزد رقابتی یا پاداش در هنگام ثبت نام را برای آنها دشوارتر می کند.

هری هولزر، استاد سیاست عمومی در دانشگاه جورج تاون، می گوید: “احتمالاً درست است که فروشگاه های بزرگ پول (حقوق) بیشتری می پردازند.”

این امر کسب و کارهای مادر و نوپا را در یک نقطه ضعف جدی قرار می دهد. هولزر گفت: “اگر آنها با حاشیه های سود کم کار کنند، شاید نتوانند دستمزدها را برای جذب کارگران بیشتر افزایش دهند.”

تورم یک “ضرر مضاعف” است

سوزان ساریچ SusieCakes را در سال ۲۰۰۶ تأسیس کرد و آن را به یک نانوایی زنجیره ای تبدیل کرد که اکثریت قریب به اتفاق آن در کالیفرنیا هستند.

اما تعداد رئیس ها در این شرکت از نزدیک به ۵۰۰ نفر قبل از همه گیری به بیش از ۲۰۰ نفر در حال حاضر کاهش یافته است و بازسازی این تعداد کارمند روز به روز دشوارتر شده است.

ساریچ گفت که با اینکه قیمت بنزین در کالیفرنیا هنوز حدود ۵.۳۰ دلار در هر گالن است، بسیاری از کارمندان می‌گویند که دیگر نمی‌توانند یک ساعت یا بیشتر در رفت و آمد به محل کار خود باشند.

او گفت: “ما دستمزد ساعتی را نزدیک به ۲۰ درصد افزایش دادیم [اما] هزینه زندگی خارج از نمودار است. بعضی ها در هر طرف بیش از یک ساعت و نیم رفت و آمد می‌کنند و شما قیمت بنزین را اضافه می کنید و می دانید که چگونه در ریاضی محاسبه می شود”

برای مقابله با این مشکلات، نانوایی‌های او دو روز در هفته بسته می مانند و ساعات کوتاه تری باز هستند. او پیشنهادات محصولات خود را کاهش داده است، از جمله حذف موارد دلخواه مشتری مانند کوکی‌های قندی که بر اساس یک دستور غذای محبوب خانواده است.

او گفت: “تقاضا وجود داشت، اما ما نیروی کار نداشتیم. بنابراین مجبور شدیم خیلی سریع به سمت مدل نیروی کار کاهش یافته برویم. برای ما، این به معنای روزهای کمتر، ساعات کمتر در روز و محصولات کمتر بود.” در آمد او هنوز از درآمد قبل از همه‌گیری حدود ۱۵ درصد کمتر است.

اریک گرووز، مدیر عامل Alignable، یک پلتفرم آنلاین برای کسب و کارهای کوچک، گفت که تورم بالاتر هم هزینه های آنها را افزایش می دهد و هم فروش آنها را کاهش می دهد، زیرا مصرف کنندگان محتاط تر می شوند.

او گفت: “ما شاهد این دو اتفاق مضاعف هستیم. پیدا کردن نیروی کار سخت تر است و هزینه ها در حال افزایش است.”

گرووز گفت، نظرسنجی اخیر Alignable نشان داد که تنها حدود یک سوم کسب و کارهای کوچک ۹۰ درصد یا بیشتر از درآمد قبل از همه گیری خود را به دست می آورند. این بدتر از نتایج یک نظرسنجی مشابه است که سال گذشته انجام شد، زمانی که ۴۲٪ گفتند، ۹۰٪ یا بیشتر از کسب و کار قبل از همه گیری خود را احیا کرده اند.

گرووز گفت: «آنها گاهی اوقات مجبورند ساعاتی را که باز هستند دقیقا شمارش کنند. این فشار دائمی ناشی از درآمد کمتر، هزینه‌های بالاتر و چالش‌های عبور از این بحران است.»

کارگران همچنان در صندلی راننده

ترکیبی از عوامل علیه صاحبان مشاغل کوچک وجود دارد و به این دلیل آنها سعی می کنند تعداد نیروی کار را اضافه کنند.

گزارش مشاغل جولای نشان داد که نرخ بیکاری به ۳.۵٪ کاهش یافته است، که با پایین ترین سطح نیم قرنی که در فوریه ۲۰۲۰ رسیده بود، مطابقت دارد. این گزارش همچنین نشان داد که مشارکت نیروی کار اندکی کاهش یافته و به ۶۲.۱٪ رسیده است.

دیوید دلار، یکی از همکاران ارشد موسسه بروکینگز، می‌گوید: “افراد توانمند که در سنین مناسب هستند به دنبال شغل نیستند.”

اقتصاددانان می گویند تعدادی از عوامل پشت این موضوع هستند: کمبود مداوم کارکنان مراقبتی، نرخ پایین مهاجرت و ترس فراگیر از همه گیری.

دلار گفت: “به خیلی چیزها بستگی دارد، آیا مردم احساس می کنند که ما کووید را تحت کنترل داریم؟”

ادوارد فاکس صاحب دو شعبه از Tradebank است، یک سرویس مبادله تجاری با مکان‌هایی در ویچیتا، کانزاس و نشویل. هنگامی که تنها کارمند او در نشویل در پایان سال ۲۰۲۰ شغلش را ترک کرد، او شش ماه را به جستجوی بیهوده گذراند تا اینکه تسلیم شود و دفترش را ببندد. او تخمین می زند که در نتیجه تجارت از دست رفته ۲۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ دلار را قربانی کرده است.

او گفت: “ما امیدوار بودیم که بازار کار بازگردد، که تعداد زیادی از مردم درخواست دهند… اما، این یک مشکل بود.”

فاکس گفت که توانایی خود در افزایش حقوق را محدود کرده است زیرا کووید بسیاری از معاملات مبادله ای را که کسب و کارش واسطه شده بود لغو کرد و حدود ۷۵ درصد از کسب و کار او را از بین برد. بدون حضور کسی در نشویل، بازپس گیری این درآمد دشوار بود. او گفت: ” فکر می‌کنم که همه به دنبال نیروی کار هستند و این سخت است.”

او گفت: “من فکر می‌کنم کارمندان این روزها انعطاف‌پذیری بیشتری می‌خواهند. فکر می‌کنم مدیران نمی‌خواهند کنترلی که بر کارمند دارند را کنار بگذارند. من فکر می‌کنم ما واقعیت جدیدی داریم که باید در آنجا نیز با آن روبرو شویم.”

ضربه بزرگ از ضرر کسب و کارهای کوچک

از دست دادن هر کسب‌وکار کوچک ممکن است قطره‌ای در اقیانوس برای اقتصاد ایالات متحده باشد، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر کسب‌وکارهای کوچک مانند رید در نهایت به دلیل کمبود نیروی کار شکست بخورند، این وضعیت می‌تواند به یک سونامی اقتصادی تبدیل شود.

کسب و کارهای کوچک تقریباً نیمی از اشتغال بخش خصوصی را تشکیل می دهند و بیش از ۴۰ درصد به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده کمک می کنند.

هولزر گفت: “شرم آور است که ببینیم آنها از کار افتاده اند. شما نمی خواهید بخش خرده فروشی متمرکزتر و بیشتر شود.”

هنگامی که ویترین‌های فروشگاه ها در خیابان های اصلی سراسر کشور خالی می شوند، مصرف کنندگان با انتخاب های کمتری در مورد محل خرج کردن پول خود مواجه می شوند و کارگران محل کار خود را ترک می کنند و کمتر دنبال استخدام می گردند.

هولزر گفت: «هر زمان که شما شغلی را از دست می دهید، سلامت بازار کار محلی کاهش می یابد. این خوب است که کارگران و مصرف کنندگان حق انتخاب داشته باشند.»

منبع: سی ان ان

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا