کد خبر: 26020026930
روزنامهعصر انقراض (طنز)

کمی فضای مجازی را جدی بگیرید (طنز)

راضیه حسینی

صدا‌وسیما، روزنامه کیهان، روزنامه خراسان، خبرگزاری فارس و شاید چند رسانه دیگر عکس یک دختر سه ساله را به عنوان کودکی که در غزه به شهادت رسیده بود، منتشر کردند. اما کاشف به عمل آمد که این دختر زیبا به همراه مادر زیبایش مدل روسی هستند و همین چند ساعت پیش در آغوش هم عکسی منتشر کردند. عکسی که روزنامه‌ها گذاشتند مربوط به سال ۲۰۱۸ بوده، یعنی نه‌تنها مکان، بلکه زمان آن هم نادرست است. البته اتفاق تازه و عجیب غریبی نیفتاده است. ما به این گاف‌ها عادت داریم. همین چند وقت پیش بود که در معرفی ورزشگاه‌های خود برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا به جای ورزشگاه مس رفسنجان عکس ورزشگاه قدیمی اتلتیکومادرید را قرار داد. فکر کنید ورزشگاه با آن عظمت را از مادرید برداشت گذاشت در رفسنجان، اینکه دیگر چیزی نیست.

نمی‌دانم چرا بعضی از مسئولان رسانه‌ای در ایران فکر می‌کنند فضای مجازی و اینترنت را تازگی‌ها خودشان پیدا کرده‌اند و هنوز به کشورهای دیگر نرسیده است. شاید هم فکر می‌کنند فیلترینگ خارجی‌ها خیلی قوی است و بیچاره‌ها فیلترشکن درست و حسابی هم ندارند، به خاطر همین کلاً از دنیا بی‌خبر هستند. هیچ بعید نیست چند روز دیگر عکسی از فضاپیمای مستعان دویست و بیست که روی سطح عطارد فرود آمده است، منتشر کنند و در کنارش هم دو سه فضانورد در حالی‌که مشغول جست‌و‌خیز روی سطع عطارد هستند، نشان بدهند.

این که گذشت ولی جان عزیزتان دقت کنید و کمی فضای مجازی را جدی بگیرید. همه که مثل ما نیستند از کنار خبر کرونایاب بگذرند و نپرسند چی شد؟  همه خبرهای فیک ختم به خیر نمی‌شوند. یک‌هو می‌بینید عکسی که از اینترنت دانلود و به عنوان مثلاً دختر شجاع یک تنه ده تا سرباز آمریکایی را کشت، منتشر کردید، روی‌مان به دیوار یک بازیگر فیلم‌های خاک‌برسری بود و آن صحنه هم مربوط به یک فیلم بود. بعد چطور می‌خواهید جمعش کنید؟ آن‌وقت دیگر هیچ مستعانی هم به دادتان نمی‌رسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا