کد خبر: 20090060272
انرژی

گام عملی برای حل مشکل آب آشامیدنی چابهار برداشته شد

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه گام عملی برای حل مشکل آب آشامیدنی چابهار برداشته شد گفت: قرارداد احداث آب‌شیرین‌کن چابهار در قالب چهار فاز ۲۰۰ هزار مترمکعبی یعنی ۸۰۰ هزار مترمکعب در بازه زمانی مشخص، منعقد شد.

ابوالقاسم اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت تامین آب و صنایع و معادن “ایمواسکو” به عنوان مجری و سرمایه‌گذار طرح ملی نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به  شرق کشور، طبق ضوابط و مقررات سازمان منطقه آزاد چابهار و با دریافت تمامی مجوزهای قانونی طرح در حوزه دریایی و خط انتقال آب اعم از مجوزهای زیست‌محیطی، تخصیص برداشت آب دریا، پدافند غیر عامل و احراز توان مالی، موفق به اخذ مجوز فعالیت از سازمان منطقه آزاد چابهار شد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: تحویل زمین برای تجهیز کارگاه و شروع عملیات آماده‌سازی این سایت در راستای آغاز عملیات اجرایی ساخت آبگیر و آب شیرین‌کن در هفته پیش رو انجام خواهد شد.

همچنین به گفته محمدحسن اسدی، مدیر عامل شرکت ایمواسکو، این طرح ملی در چهار فاز، هر یک به ظرفیت  ۲۰۰ هزار متر مکعب، وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

اسدی افزود: تامین آب پایدار صنایع و معادن شرق کشور در راستای کمک به حفظ ذخایر آب‌های زیرزمینی و محیط زیست در راستای تامین آب آشامیدنی این مناطق از مهمترین اهداف این طرح بوده که دستاوردهایی از جمله اشتغالزایی، تثبیت جمعیت و توازن ثروت را به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت ایمواسکو اضافه کرد: تامین آب پایدار در راستای توسعه سواحل مکُران در منطقه آزاد چابهار به عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور نیز قلمداد می‌شود.

 “محمد هدایی” معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز عنوان کرد: آنچه در همه طرح‌های عمرانی بزرگ اهمیت دارد تامین به موقع نقدینگی و احراز صلاحیت توان مالی سرمایه‌گذار است که این مهم با ترکیب سهامدارن شرکت تامین آب صنایع و معادن محرز شده است.

“زینب بردستانی” مدیر حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد چابهار نیز افزود: اجرای به موقع این طرح، تضمینی مناسب بر تحقق سایر قراردادهای سازمان منطقه آزاد چابهار بود چرا که تامین زیرساخت‌های توسعه منطقه، امید بخش حضور سرمایه‌گذاران جدید خواهد شد.

وی اضافه کرد: همراهی همه مردم منطقه در اجرایی شدن هرچه سریعتر این طرح نقش تعیین کننده‌ای داشته و نویدبخش توسعه اجتماعی و اقتصادی در خطه شرق کشور خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا