کد خبر: 29050197134
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

گام موفق بانک تجارت در عملیات بانکی

درآمدهای عملیاتی برای بانکها و مؤسسات اعتباری از بیشترین اعتبار و اتکاء برخوردار است زیرا این درآمدها مختص فعالیت آنها در چهارچوب وظایف بانکداری بوده که کاهش و افزایش آن می تواند متر و معیار خوبی برای ارزیابی عملکرد مدیران بانکی در جهت افزایش نقدینگی و جذب سپرده باشد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، رشد چشمگیر بانک های خصوصی از دهه ۸۰ رقابت این بانکها در جهت کسب اعتماد مردم و افزایش سپرده گذار را به اوج خود رساند.

این مسئله باعث شد تا برخی از بانکها و مؤسسات اعتباری برای کسب جایگاه بیشتر در بین مردم اقداماتی را در دستور کار قرار دهند که آسیب های آن به زودی مشخص شد و هنوز تبعات آن در برخی بانکها به خوبی عیان است.

یکی از این اقدامات پرداخت سودهای نامتعارف بود که عملاً شبکه بانکی کشور را روبروی انتقادات زیادی قرار داد هرچند که هنوز راه زیادی تا مرتفع کردن کامل این معضل باقیست اما اقدامات انجام شده در این باره خصوصاً از اواسط دهه ۹۰ قابل تحسین بود.

این اصلاحات سبب شد تا بسیاری از بانکهای کشور به فکر اصلاح روش های درآمدزایی درچهارچوب فعالیت های بانکی داشته باشند لذا سیر تحول درآمدزایی با تکیه بر افزایش کیفیت خدمات آغاز و با این تغییر صورت های مالی بانکها در بخش سود سپرده ها با تعدیل همراه شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا