کد خبر: 16050040967
اقتصاد

گردشگری موتور محرک اقتصاد پس از کرونا

یک مقام مسئول گفت: دنیا، گردشگری را به عنوان موتور محرک اقتصادی پس از کرونا می‌شناسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه با شرایط بازگشت بخش گردشگری به شرایط عادی بعد از کرونا گفت: بیشترین خسارت را در عرصه جهانی در حوزه کرونا، گردشگری دیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: به طبع کشور ما نیز از  این قاعده خارج نبوده و بیشترین آسیب را دیده است.

راهکاری که  برای خروج از این بحران وجود دارد، کاملا مشخص است.

ان شاالله به موازات واکسیناسیون بتوانیم برنامه‌هایی مطابق گردشگری داخلی و خارجی داشته باشیم تا با فعال شدن زنجیره خدمات گردشگری بتوانیم این روز‌ها را جبران کنیم.

این مقام مسئول گفت: در شرایطی گریبان گیر این ویروس شده‌ایم، که در ایران در سال‌های ۹۷ و ۹۸ درست زمانی که آمریکا از برجام خارج شده بود و مشکلات دیگری وجود داشت، ما دومین رشد سریع جهانی را با ۵۲ درصد رشد مثبت در گردشگری تجربه کردیم و ۸ میلیون و ۸۶۵ هزار نفر گردشگر داشتیم.

این مقام مسئول گفت: بار‌ها و بار‌ها این نکته را که گردشگری با وجود کرونا باید وجود داشته باشد، به ستاد مقابله با کرونا و قسمت‌های دیگر مطرح کرده‌ایم.

بحث سفر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و سفر ایمن نسخه‌ای است که مورد تجویز سازمان جهانی گردشگری و کشور‌های مختلف است.

او در پایان تصریح کرد: باید این را پذیرفت که کرونا حالا حالا‌ها با ما خواهد بود و نمی‌توانیم با طولانی بودن این شرایط فعالیت‌ها را متوقف کنیم باید اجازه داد این فعالیت‌ها انجام شود، به جای اینکه تاکتیک‌ها این باشد که سفر نکنیم، به نظر باید راه و رسم سفر درست و ایمن را آموزش دهیم و انصافا این کار را در حوزه گردشگری انجام داده‌ایم.

دنیا، گردشگری را به عنوان موتور محرک اقتصادی پس از کرونا می‌داند برای همین این مسیر را به درستی پیش گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا