کد خبر: 19119915156
جهانروزنامه

گریز از مرکز کرونایی

دورکاری امکان تغییر محل زندگی را آسان‌تر و حومه‌ شهرهای بزرگ را پررونق‌تر کرده است

ترجمه: فاطمه موسی‌زاده

هنگامی که مارک جنکینز و لوری کرول در سال ۲۰۲۰ با یکدیگر حرف می‌زدند، هیچ تصوری از اینکه قبل از پایان سال به یک ایالت دیگر بروند، نداشتند. اما بعد، کرونا همه‌‌گیر شد وهمه چیز تغییر کرد.

جنکینز در این باره می‌گوید: «ما در مورد ترک سیاتل در چند سال گذشته فکر کرده بودیم، اما آماده نبودیم.»

اما وقتی همه‌گیری، کار از راه  دور را برای او واقعی‌تر کرد، فهمیدند که می‌توانند در هر جایی زندگی کنند؛ آنها وسایل خود را جمع کردند و به آیداهو نقل مکان کردند.  او می‌افزاید: « آلودگی کمتر هوا پیشرفت بزرگی برای ماست و  ترافیک سبک‌تر است، مردم با خوش‌رویی استقبال می‌کنند و رفتارشان به طرز عجیبی دوستانه است.»

میلیون‌ها آمریکایی در سال ۲۰۲۰ در آدرسی متفاوت از جایی که سال را شروع کردند، آن را به پایان رساندند.

تا ماه اکتبر(۱۰ مهر تا ۱۰ آبان ۹۹)، ۸،۹۳ میلیون نفر از زمان ابتلا به همه‌گیری در ماه مارس (۱۰اسفند۹۸ تا ۱۲ فروردین۹۹) نقل مکان کرده‌اند. بر اساس آمارها، درخواست‌های تغییر آدرس در سرویس پستی ایالات متحده در مقایسه با سال  قبل نزدیک به ۹۴،۰۰۰ مورد افزایش یافته است.

از کجا به کجا رفته اند؟

قراردادهای شرکت‌های حمل و نقل، اطلس ون لاینز و یوهال  نشان می‌دهد،  افرادی که تصمیم به نقل مکان به ایالت جدید گرفتند از مراکز پرجمعیت در سواحل دور شدند؛ نیویورک و کالیفرنیا بیشترین ساکنان را در سال ۲۰۲۰ از دست دادند. به  گزارش NAR (انجمن  ملی ملکی) کارکنانی که  از راه دور کار می‌کردند، شهرهای بزرگ را به مقصد حومه ترک کرده‌اند.

باری شلنبرگ، رئیس اطلس ون لاینز می‌گوید: «نیویورک و کالیفرنیا فعالیت‌های خروجی بسیار بیشتری  داشتند؛ این ممکن است به دلیل هزینه زندگی،  نرخ مالیات یا جو سیاسی باشد.»

به گزارش NAR ، انتظار می‌رود این الگو در سال ۲۰۲۱ ادامه یابد. با توجه به اینکه افراد به جای محاسبه زمان رفت و آمد به محل کارشان، براساس نیازهای شخصی خود تصمیم می‌گیرند که کجا زندگی کنند، این رویکرد دردرازمدت می تواند به معنای رشد حومه و شهرهای کوچکتر باشد.

شلنبرگ می‌افزاید: «مردم می‌خواهند به جایی که می‌خواهند مهاجرت کنند و بسیاری از شرکت‌ها به کارمندان اجازه می‌دهند از راه دور کار کنند.» سازمان‌های بسیار بزرگی با تهیه برنامه‌هایی به کارمندان خود گفته‌اند که دیگر نیازی نیست، در دفتر کار کنند.

آینده در آیداهو

آیداهو در صدر لیست اطلس برای ایالت‌هایی که بیشترین جابه‌جایی را دارند، قرار دارد؛ به این معنی که کامیون‌های در حال حرکت بیشتر از اینکه این ایالت را ترک کنند به آن وارد می‌شوند. همچنین در راس ده ایالت مشابه، کارولینای شمالی، ماین، آلاباما و نیومکزیکو قرار گرفته‌اند.

جنکینز ، یک مهندس مشاور هوا فضا که در ماه نوامبر(۱۱آبان تا۱۰ آذر ۹۹) به آیداهو نقل مکان کرده است، می‌گوید: « من هرگز این همه ساخت‌و‌ساز خانه‌ها، مدارس، جاده‌ها، بیمارستان‌ها و کلیساها ندیده‌ام؛ این هیجان‌انگیز است.»

همه‌گیری سرعت کار جنکینز از راه دور را تسریع کرده بود و اجازه می‌داد به سوی زندگی با کیفیت‌تری که در نظر داشتند، حرکت کنند. تظاهرات سیاتل در تابستان گذشته علیه خشونت پلیس و نژادپرستی که به درگیری خشونت‌آمیز با پلیس تبدیل شد، آنها را بیش از پیش تحت فشار قرار داد.

او می‌گوید: «این یک نقطه اوج بود.» آنها در ماه ژوئن (۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر ۹۹) با یک مجتمع جدید ساختمانی  قرارداد بستند و در ماه نوامبر در آیداهو  خانه‌ای اجاره کردند و انتظار دارند در آوریل(۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت۱۴۰۰) امسال به خانه جدید خود نقل مکان کنند.

باربارا داپ ، نماینده مشاور املاک کلر ویلیامز املاک بویز  می‌گوید که تیم او بهترین سال کاری را در سال ۲۰۲۰ داشته است و نیمی از فروش آنها مربوط به خریدارانی است که از خارج از این ایالت می‌آیند.

داپ می‌افزاید: «مشتریانی داشتم که در وهله اول از کالیفرنیا و واشنگتن با من تماس می‌گرفتند و می‌گفتند فقط باید بیرون بیایم.»

به گفته او، خریدارانی که به آیداهو می‌آیند به دنبال  تغییر در مالیات، دستورالعمل‌های محلی یا برنامه درسی که در مدارس آموزش داده می‌شود و ایمنی بیشتر هستند.

او اظهار می‌کند: « تصور آنها این بود که راه رفتن در خیابان‌های کالیفرنیا و واشنگتن دیگر ایمن نیست، اوضاع در آنجاها تغییر کرده است و دیگر برنخواهند گشت.»

ریک هالستد که در صنعت هواپیمایی در سیاتل کار می‌کند  و همسرش جولی نیز سیاتل را به دلیل همه‌گیری، اعتراضات و آنچه وی به عنوان کاهش مداوم کیفیت زندگی توصیف کرد، به مقصد آیداهو ترک کرده‌اند.

طی دو هفته در ماه ژوئن ، به دلایل ایمنی در محله آنها مقررات منع رفت و آمد برقرار شد؛  هلی کوپترهای پلیس بالای سرشان حلقه زدند و سپس ، به گفته هالستد، تیراندازی صورت گرفت.

او می‌گوید: «دیگر احساس امنیت نمی‌کردم. آمدن به آیداهو مثل این بود که انگار به ۱۵ سال پیش برگشتم. مثل آن وقت‌ها که در محله ما اشکالی نداشت  درها را باز بگذارید. ما در سه ماه  گذشته به نسبت هفت سال زندگی در محله قدیمی، بیشتر با همسایگان ملاقات کرده‌ایم.»

این زوج اکنون از راه دور کار می‌کنند و خانه ۲۰ ساله خود را در لینوود، حومه سیاتل، به قیمت ۶۳۰ هزار دلار فروختند. آنها یک خانه جدید به مساحت ۶۰۰ فوت مربع (۵۶ مترمربع) بزرگتر به قیمت ۴۲۹ هزار دلار در مریدین، ​​آیداهو خریداری کرده‌اند.

هالستد گفت: « این خانه بزرگتر است و کاملا جدید است؛ اما پرداخت قسط آن ۱۰۰۰ دلار در ماه کمتر در ماه است.»

او گفت بسیار تعجب‌آور است که از نظر سلامت هم در حال بهبود است. من مشکل جسمی داشتم و فشار خونم بسیار پایین بود. اما اینجا احساس اضطراب بسیار کمتری دارم.

تنسی در جنوب شرقی مشابه آیداهو

بر اساس گزارشی از یوهال، تنسی یکی دیگر از مکان‌های مهم در سال گذشته برای نقل مکان بود که سود خالص کامیون‌های این شرکت، از ورود یک‌طرفه به  ایالت، در مقایسه با ترک کامیون‌ها از این ایالت را در طول یک سال تامین می‌کرد. تگزاس و فلوریدا که از سال ۲۰۱۵ در این جایگاه قرار داشتند، سال گذشته به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

جف پورتر، رئیس یوهال نشویل می‌گوید: «من می‌بینم که بسیاری از مردم کالیفرنیا به تنسی نقل مکان می‌کنند زیرا آنها به سبک زندگی ما جذب شده‌اند.» او می‌افزاید: « تنسی، مالیات بر درآمد ندارد و در تجارت بسیار دوستانه رفتار می‌کند. فرصت‌‌های شغلی زیادی اینجا وجود دارد که مورد توجه  مردم و شرکت‌ها قرار گرفته است.»

دوارد هیل و همسرش مارگارت از آپارتمان یک و نیم خوابه خود در محله کراون هایتس بروکلین، نقل مکان کرده و در ماه مه(۱۲ اردیبهشت تا۱۱ خرداد۹۹) خانه‌ای در نشویل خریده‌اند؛ این زوج در ابتدای ماه مارس نگران تأثیر همه‌گیری بر سلامتی و تحرک خود در شهر شده بودند. در حالی که هر دو به طور تمام‌وقت به کار از راه دور روی آوردند؛ در ۱۱ مارس(۲۱ اسفند۹۸) آنجا را ترک کردند و در ابتدا به خانه والدینش در خارج از شارلوتزویل، ویرجینیا رفتند.

آنها تصمیم گرفته بودند که در نزدیکی خانواده خود به ویرجینیا یا تنسی بروند وتا ماه مه برای نزدیک شدن به خانواده مارگارت و حمایت از کار وی در صنعت موسیقی، به نشویل نقل مکان کنند.

هیل می‌گوید: «در حالت عادی، ما سال گذشته جابه‌جا نمی شدیم؛  می توانستیم اجاره نامه خود را تمدید کنیم، اما همه‌گیری به ما انگیزه داد تا از آنجا خارج شویم.»

به دلیل همه‌گیری ، آنها از زمان خرید خانه جدید خود خیلی بیرون نرفته‌اند؛ اما فضای زیادی برای زندگی در آن دارند، حیاطی برای سگشان و فضایی خوب برای ماهیگیری  در این نزدیکی هست. به علاوه ، این قیمت بسیار ارزان تر از بروکلین است.

هیل می‌گوید: « وام مسکن نیمی از اجاره در بروکلین است و قطعاً هزینه زندگی در اینجا کمتر است.»

ترک شهرهای بزرگ به حومه شهر

بر اساس تجزیه و تحلیل NAR ، در حالی که شهرهای بزرگ بیشترین تعداد مردم را در طول هفت ماه اول همه‌گیری از دست داده‌اند،  بسیاری از ساکنان این شهر دور از دسترس نیستند.

به گزارش NAR ، بین مارس و اکتبر سال ۲۰۲۰ ، بیشتر اهالی منهتن به بروکلین (۳۳٪)  همپتونز (۲۹٪) و جرسی سیتی (۸٪) نقل مکان کرده‌اند. به همین ترتیب ، بیشتر اهالی سانفرانسیسکو به منطقه‌ای در ۶۰  مایلی خانه قبلی خود نقل مکان کردند.

شهرستان‌های حومه در فهرست مکان‌هایی هستند که بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند ، در حالی که شهرها بیشترین خسارت را دیده‌اند.

به گزارش NAR ، در منطقه ویلیامسون تگزاس،  بیشترین دستاورد مهاجرت در هفت ماه اول همه‌گیری در این منطقه مشاهده شده است. در مقابل ، منهتن واقع در نیویورک، تراویس  واقع در تگزاس  و هریس واقع در دالاس بیشترین افراد را از دست دادند.

فروش مسکن در سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح ۱۴ ساله اخیر رسید و قیمت‌ها را به سطح بالاتری رساند. به گفته شلنبرگ، ظهور  پدیده  کار از راه دور که به دلیل همه‌گیری ایجاد شده است، دلیل اصلی نقل مکان از مراکز بزرگ شهری است.

اما با وجود استفاده گسترده از واکسن‌ و خوش‌‌بینی ها در مورد بازگشت به کار، شلنبرگ انتظار دارد که این تغییر همچنان ادامه یابد؛ زیرا بسیاری از شرکت‌ها کار از راه دور را برای همیشه انجام خواهند داد.

شلنبرگ می‌گوید: « این الگو در سال ۲۰۲۱ نیز مشابه آنچه در سال گذشته شاهد بودیم، خواهد بود.»  مردم از مناطق ساحلی که هزینه زندگی آنها بیشتر است دور می‌شوند و به مکان‌هایی مانند آیداهو ، آریزونا ، تگزاس و تنسی می‌روند.

منبع: CNN

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا