کد خبر: 180402132221
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

قدرت‌نمایی فروشندگان در نیمه دوم معاملات /شاخص کل ۱۸ هزار واحد کاهش یافت

بازار سهام در دومین روز کاری هفته با ریزشی ۱۸۷۰۰ واحدی به ارتفاع ۲ میلیون ۱۷۶ هزار واحد رسید.

به گزارش تسنیم، بازار سهام دومین روز کاری هفته را با نیم نگاهی به ریزش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، منفی آغاز کرد و در ادامه بر شدت عرضه ها افزوده شد و اکثر سهام بازار در محدوده ی منفی معامله شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحدی  به ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی ۶۶۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۷۰ هزار واحدی رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «کگل» و «وغدیر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «هرمز»، «ارفع» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «سصفها» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کتوسعه»، «عالیس» و «زفجر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۶ هزار میلیارد  ۹۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۸۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۰۱ نماد در محدوده مثبت و ۳۰۶ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۰۲ نماد در محدوده مثبت و ۲۰۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا