کد خبر: 200302129480
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

گزارش «عصراقتصاد» از اولین روز بورس؛ آژیر قرمز در تالار شیشه ای 

گروه بانک،بیمه و بورس- بازار سرمایه روز شنبه را با یک غافلگیری بزرگ آغاز کرده و شاخص کل بورس برخلاف انتظار تحلیلگران بازار سرمایه با یک ریزش تند مواجه شد، این ریزش به علت شایعات برجامی اخیر بوده که بارها تکذیب شده است، البته بیشتر ریزش به علت افت قیمت دلار بوده اما افت قیمت دلار نیز دلیل بنیادی برای ریزش بورس نبوده و بازار با دلار ۴۰ هزار تومانی نیز باز هم به شدت ارزنده خواهد بود.

شایعات تکراری برجام و بازی با سرمایه مردم در بورس

بازار سرمایه دیروز  با ریزش دلار به کانال ۴۰ هزار تومان ریزشی شده که علت آن نیز شایعات تکراری برجام است.

شاخص کل بورس دیروز در ابتدای معاملات با ریزش بیش از ۵۳ هزار واحدی مواجه شده و به جایگاه ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار واحد رسیده است.

شایعات تکراری برجام و بازی با سرمایه مردم در بورس

هم اکنون بیش از ۹۰ درصد نمادهای بازار سرمایه در وضعیت قرمز گرفتار شده اند، علت ریزش امروز بورس تهران افت قیمت دلار در بازار آزاد به زیر ۵۰ هزار تومان بود.

تا این لحظه تنها ۲۹ نماد مثبت و ۴۵ نماد صف خرید بوده و ۲۷۸ نماد منفی و ۲۴۳ نماد در وضعیت صف فروش قرار گرفته اند.

با این که بارها تاکید شده که بازار سرمایه با دلار ۴۰ هزار تومان نیز باز هم ارزنده است اما شاخص کل امروز به شدت ریزشی شده است.

در این خصوص،علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در این باره به مهر گفت: یکی از موردهای منفی بازار را می‌توان عرضه اولیه هفته جاری دانست که با توجه به قدرت کم پول موجود در بازار قرار است انجام شود که با جذب این پول که مقدار اصلی آن از خود بازار تأمین خواهد شد باعث می‌شود این مسئله کمبود پول در بازار باز هم قوی‌تر شود و اگر در این هفته شاهد ورود پول به بازار نباشیم افت دوباره در روزهای هفته آینده دور از انتظار نیست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا