کد خبر: 220202126996
روزنامهورزش

گزارش «عصر اقتصاد» از پشت پرده شکست حسن یزدانی مقابل تیلور؛ روز مسابقه 

گروه ورزشی- «حسن خودش با اباذر اسلامی سرشاخ شد. اصلا کسی به او نگفت این کار را انجام بدهد. من کنار ایستاده بودم، حتی اباذر اسلامی ۳ مرتبه به حسن گفت “آقا مسابقه داری فشار را کمتر کن” اما حسن خودش گفت “آقا من عادت دارم”. این را خودم شنیدم. تقریبا ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با اباذر اسلامی سرشاخ شد.

من و آقا پژمان به او گفتیم این کار را نکن، اباذر اسلامی ۳ بار به او گفت اما قبول نکرد. انقدر فشار رویش بود که هر چه مربیان گفتند قبول نکرد و گفت من به این شیوه عادت دارم. این جمله را من خودم شنیدم. اصلا کسی به او نگفت این کار را انجام بده.»

دو تیم ایران و آمریکا در میان غیبت روس‌ها، رقابت بسیار نزدیکی با هم داشتند و هر دو تیم با بهترین نفرات خود عازم این مسابقات شدند. از دست رفتن فرصت حضور امیرمحمد یزدانی در روز نخست باعث شد فاصله امتیازی ایران  با آمریکا در ۴ وزن نخست ایجاد شود.

حسن یزدانی در حساس‌ترین مبارزه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، برابر دیوید تیلور آمریکایی شکست خورد و دستش از مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم جهان کوتاه ماند.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در حساس ترین مبارزه رقابت‌های قهرمانی جهان در دیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تیلور در این مبارزه بسیار با برنامه‌تر از یزدانی کار کرد و برای تک تک حرکات او برنامه داشت و در نهایت با زیرگیری های خود امتیازات لازم را بدست آورد و قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم جهان شد. تیلور تایم اول را ۲ بر یک و در نهایت ۷ بر یک پیروز شد.

حواشی این شکست تا کنون ادامه دارد.

اما مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد، ۸ ماه پس از شکست سنگین حسن یزدانی در فینال رقابت های جهانی بلگراد برای نخستین بار درباره اتفاقات روز مسابقه که حواشی زیادی به دنبال داشت صحبت کرد.

بهنام احسانپور که در زمان برگزاری مسابقات جهانی بلگراد در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان حضور داشت، برای نخستین بار درباره اتفاقات قبل از دیدار حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور در فینال رقابت های جهانی ۲۰۲۲ بلگراد که حواشی زیادی داشت و حتی مصاحبه پدر حسن یزدانی علیه رییس فدراسیون کشتی را به دنبال داشت، صحبت کرد.

احسانپور در گفتگو با ایسنا، در اینباره اظهار کرد: آنالیز کادر فنی ضعیف نبود و همه موارد گفته شده بود اما حسن به لحاظ روحی نتوانست در روز مسابقه خودش را جمع و جور کند.

درست است او پشتوانه پیروزی در جهانی ۲۰۲۱ مقابل تیلور را داشت اما روز مسابقه خیلی مهم بود که در شرایط روحی خوبی قرار نداشت. کادر فنی تمام مواردی که در کشتی با تیلور لازم بود را پیش بینی کرده بود اما حسن در روز مسابقه مثل همیشه نبود.

وی افزود: تاکنون در اینباره هیچ صحبتی مطرح نشده است. صبح روز مسابقه فینال با دیوید تیلور وقتی حسن را دیدم او به لحاظ روحی اصلا خوب نبود. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود اما مدل رفتارش مثل قبل نبود و وقتی او را می‌دیدی خودت متوجه این موضوع می‌شدی.

حسن به لحاظ روحی نتوانست خودش را جمع کند. در کشتی هم یک‌ جاهایی هم امتیاز می‌داد بی تفاوت بود و وا می‌داد.

دلیل اینکه از نظر روحی شرایط خوبی نداشت را نمی‌دانم که شخصی بود یا چیز دیگری اما به لحاظ تاکتیکی همه موارد پیش بینی و گفته شده بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا