کد خبر: 130402131831
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

گسترده ترین شبکه توزیع محصولات و بیشترین مدت زمان خدمات پس از فروش در اختیار گروه صنعتی بارز

گروه صنعتی بارز با داشتن ۴۳۰ نمایندگی فعال، گسترده ترین شبکه توزیع تایر در کشور را دارا است.

سیدرضا عربانیان، مدیر بازاریابی گروه صنعتی بارز در رابطه با خدمات پس از فروش گفت:  خدمات پس از فروش ، عبارت است ازخدمتی که پس از فروش محصول، در جهت کسب رضایت و اطمینان مشتری از سوی تولید کننده و یا فروشنده محصول ارائه می شود.

امروزه اهمیت خدمات پس از فروش به عنوان یک مزیت رقابتی در کسب رضایت مندی مشتریان و افزایش فروش محصولات برکسی پوشیده نیست. در همین راستا در سالیان گذشته بارز موفق به اخذ گواهینامه ISO10002 برای خدمات مشتریان و گواهینامه ISO10004برای رضایت مشتریان به عنوان تنها شرکت تایر ساز کشور شده است.

بارز گسترده‌ترین شبکه خدمات پس از فروش،‌ بیشترین پوشش جغرافیایی خدمات پس از فروش در ایران، سرعت عمل، کیفیت و پاسخگویی به تمامی ذینفعان با ۱۹۱ مرکز خدمات پس از فروش را دارا می باشد.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی بارز ادامه داد: به دلیل کیفیت بالای محصولات، بارز تنها شرکت داخلی است که محصولات  تولیدی خود را با خدمات پس از فروش ۵ ساله (۶۰ ماهه) در بازار تایر عرضه می کند. عربانیان همچنین عنوان کرد: بارز برای محصولات جدید SUV  و CUV گارانتی طلایی (تعویض بی قید و شرط) دارد.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی بارز درباره اقدامات بارز در ارتباط با مشتریان و خدمات پس از فروش نیز گفت: برای مشتریان، نمایندگی‌ها و خدمات پس از فروش، رکن اصلی استفاده از نرم افزار CRM  بوده  که بهره مندی از آن اعتماد و وفاداری مصرف کننده به برند را به دنبال خواهد داشت؛ اما راه‌های ارتباطی دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و ایمیل مندرج در وب‌سایت بارز  نیز در دسترس کاربران می باشد. همچنین در حال راه اندازی Call Center برای پاسخگویی بهتر به مشتریان می باشیم.

از تایر پیکان تا تایر هواپیما  وهر تایری که در کشور نیاز باشد را تولید می کنیم

گروه صنعتی بارز دارای ۱۳ گروه محصول و ۱۷۵ نوع محصول تولیدی با ویژگی های منحصر به فرد می باشد. در سال ۱۳۷۲ اولین تولید مجتمع بارز کرمان با تولید تایر خودرو پیکان آغاز شد  تا جایی که در سال ۱۴۰۲ تایر هواپیما که دارای شرایط و فناوری و حساسیت بالایی است در گروه صنعتی بارز تولید شده است.

مهندس عربانیان افزود بارز آماده است تا با آخرین فن آوری و بهترین کیفیت هر محصولی که مورد نیاز کشور باشد را تولید نماید. از تایرهای سبک سواری گرفته تا تایرهای سنگین معدنی.  در همین راستا در سال ۱۴۰۱ سی محصول جدید را تولید نمودیم و در سال ۱۴۰۲ نیز قصد تولید ۱۵ محصول جدید را داریم.

بیش از ۵۰ درصد نیاز تایر کشور توسط بارز تامین می شود

آقای عربانیان با اشاره به اینکه بارز در چهار کانال (نمایندگان، خودروسازان، شرکت ها و سازمان ها و صادرات) فروش خود را انجام می دهد  اعلام کرد بارز علاوه بر تامین نیاز تایر جایگزینی، با ۶۴ شرکت خودروساز در تامین تایر ، همکاری بلند مرتبه دارد و برای حفظ جایگاه خود از  شرکت های صاحب تکنولوژی این خودروسازان مانند رنو فرانسه، بنز آلمان ، ولوو سوئد، ایویکو ایتالیا ، پژو فرانسه و … گواهی و تائیدیه لازم را اخذ نموده است. علاوه بر آن بارز به بیش از ۹۰۰ شرکت و سازمان دولتی و خصوصی مانند شرکت های حمل و نقل ، مسافر ، اتحادیه ها، شرکتهای معدنی و… محصولات خود را عرضه می کند و ۴۳۰ نمایندگی فعال نیز در سراسر کشور آماده پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان می باشند.

عربانیان افزود: با توجه به اختلاف قیمتی که در بازار وجود داشت از اسفند ماه سال گذشته فروش اینترنتی محصولات بارز شروع شده و مصرف کنندگان می توانند با مراجعه به سایت بارز و آدرس www.barez.org محصولات مورد نظر خود را به سهولت خریداری نمایند. از اسفند ماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه حدود ۴۰۰ هزار حلقه تایر به همین روش بین مصرف کنندگان نهایی محصولات بارز توزیع انجام شده است. همچنین با آغاز فروش اینترنتی قیمت‌های بازار ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

در ادامه مهندس عربانیان درباره قیمت‌گذاری دستوری در صنعت تایر گفت: این اقدام به تدریج باعث تعطیلی صنعت تایر خواهد شد و بارها توسط انجمن تایرسازان و مدیران عامل شرکت های تولید کننده با وزارت صمت جلسه گذاشته شده است و از وزارت صمت درخواست شده که قیمت‌گذاری دستوری را متوقف کند؛ اما گاهی افزایش قیمت‌های جزیی برای صنعت تایر در نظر گرفته شد و متاسفانه نسبت به بقیه‌ صنایع هنوز قیمت واقعی تایر در کشور نداریم و تولید کنندگان از این قضیه متضرر می شوند. ایشان عنوان کردند: اکنون ۳۰ تا ۴۰ درصد مواد اولیه صنعت تایر وارداتی است و عدم تامین ارز یکی از مباحثی است که امروزه بسیاری از واحدهای تولیدی و به تبع آن تایرسازان با آن روبه رو هستند.

و ادامه تولید و خرید مواد اولیه آن و ترخیص آن از گمرگ نیازمند تامین ارز است. مدیر بازاریابی گروه صنعتی بارز  در پایان صحبت‌های خود گفت: ما از دولت سیزدهم می‌خواهیم که روند کار را تسهیل کند و قیمت‎گذاری را به انجمن تایرسازان بسپارد. لازم به ذکر است گروه صنعتی بارز علاوه بر کارخانه بارز کرمان و کارخانه بارز کردستان در حال احداث کارخانه دیگر در شهر الیگودرز است تا به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در این استان کمک کند.

سیدرضا عربانیان

در این گفت‌وگو مدیر صادرات گروه صنعتی بارز درباره صادرات محصولات این شرکت تاکید کرد: در سال‌های اخیر چندین  مورد به صادرات ما ضربه زده است: بحث ممنوعیت صادارت بلند مدت به صورت ادواری، صدور مجوز صادرات تایر بدون قید و شرط و دیگری قیمت لجام گسیخته دلار .

مهندس شهیدی ادامه داد: صادرات در حوزه‌ی تایر متاثر از سیاست‌های دولت است و ما از سال ۹۲ تا ۹۷ یکی از خاص‌ترین شرکت‌ها در حوزه‌ صنعت تایر برای صادرات بودیم و در سال۹۷ برنامه‌ریزی‌شده و قدم به قدم توانستیم حدود ۷.۳میلیون دلار صادرات تایر برسیم. او افزود: از سال ۹۷ تا سال۱۴۰۰ صادرات به کل ممنوع شد و در فروردین سال ۱۴۰۱ با روی کار آمدن دولت جدید صادرات مجدد شروع شد. در ابتدا صادرات در ۶ ماهه‌ نخست سال۱۴۰۱ سهمیه‌بندی و بالاخره در مهر ۱۴۰۱ صادرات آزاد شد و ما در سال گذشته ۱.۸۰۰.۰۰۰هزار دلار معادل ۵۴۰۰۰ حلقه و ۶۴۰ تن صادرات داشتیم.

مدیر صادرات گروه بارز خاطرنشان کرد: در صادرات صنعت تایر منحصر به فرد بودیم؛ چون تمرکز اصلی منحصرا بر احیای استراتژی بازارها و تمرکز اصلی ما روی بازارهای قدیمی بود. ما به تمام کشورهای همسایه ایران و کشورهای آفریقایی مثل کنیا، تانزانیا، سودان و کشورهای اروپای شرقی مثل رومانی و از گذشته به عراق، کردستان، اقلیم کردستان، پاکستان، افغانستان و سودان صادرات داشتیم و اکنون با همان شرایط قبل از ممنوعیت صادرات پیش می‌رویم.

شهیدی افزود: اکنون مشکلات افزایش قیمت دلار آزاد و تصمیم وزارت صمت درخصوص اعطای مجوز صادرات تایر به دارندگان کارت بازرگانی باعث شده که صادرات موازی صورت گیرد.

این درحالیست که تقاضای مصرف تایر در بازار داخل بالاست و هر کس (دارندگان کارت بازرگانی) که بتواند تایر را از بازار مصرف جمع آوری کند به راحتی می‎تواند با بهره گیری از قیمت دلار بازار آزاد آنرا با قیمتی به مراتب پایین­تر از قیمت صادراتی بارز در بازارهای صادراتی عرضه نماید که در نتیجه باعث افت صادرات ما از آذر سال گذشته تاکنون شده است. نکته حائز اهمیت در این فرآیند نادیده گرفته شدن رفع تعهد بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه بانکی کشور می باشد.

او با بیان اینکه یک نهاد مستقل برای صادرات اظهار نظر نمی‌کند، ادامه داد: اگر بخواهیم اجزای فرآیند تصمیم گیری در بخش صادرات را در نظر بگیریم، وزارت صنعت، سازمان توسعه-تجارت و گمرک بازیگران اصلی می باشند؛ اما بهتر بود هماهنگی بیشتری میان این سازمان ها در حوزه صادرات تایر شکل می گرفت و امکان اینکه بگذارند، تولیدکننده به تنهایی صادرکننده محصولات خود باشد، وجود می­داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا