کد خبر: 050303160626
روزنامهعصر انقراض (طنز)

گوشت سبز پیوندی هالک و شرک هم به بازار می‌آید

خوراک‌های از ما بهتران در تهران.

راضیه حسینی

با سری به سایت‌های فروش اینترنتی گوشت با قیمت‌های نجومی استیک روبرو می‌شوید. در فروشگاهی استیکی با نام تام و جری آهو کیلویی یک میلیون و ۵۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد!

با این موضوع که خریدار چطور متوجه می‌شود استیک موردنظر اصالت فیزیکی لازم را دارد کاری نداریم. اصلاً این که یک نفر چطور می‌خواهد بفهمد استیک فوق، تام وجری آهوست یا گربه، سگ وگراز هم، به ما ربطی ندارد، فقط متوجه نمی‌شویم چرا بعضی از مردم برای گران خریدن دنبال دلیل موجه‌اند و بعضی دیگر برای ارزان نخریدن دربه‌در دنبال اسم‌های خاص و عجیبند؟

در زندگی آدم‌های معمولی، اسم‌ها جای خاصی ندارند. همین که شکم‌های گرسنه سیر شوند کافی است، حالا می‌خواهد خوراکش را تام و جری فراهم کرده باشند یا گربه سر کوچه. ما آدم‌های معمولی هرگز گوسفندهایی که ماساژ داده می‌شوند و گاوهایی که موزیک گوش می‌کنند را از نزدیک ندیده‌ایم، نمی‌دانیم فرقش با گاوهای معمولی که بزرگ‌ترین دغدغه‌شان پیداکردن علف تازه است؛ چیست؟

دغدغۀ ما معمولی‌ها در انتخاب بین بقالی اصغر آقا و بهنام سوپری است. دنبال کالای ارزان‌تریم. دغدغۀ اصغر آقا و بهنام هم در ارزان‌تر فروختن خلاصه می‌شود. می‌خواهند مشتری‌های‌شان را، که ما معمولی‌ها هستیم، حفظ کنند. ما اگر یک روز پنیر را هزار تومان ارزان‌تر بخریم هرچه هورمون شادی داریم در مغزمان ترشح می‌شود و روزمان ساخته خواهد شد.

اما طرف دیگر شهر، جایی بین آدم‌های پول‌دار، دغدغه‌ها خیلی فرق می‌کند. هورمون‌های شادی به همین راحتی وا نمی‌دهند. کل‌کل سر تام و جری و آهوست. یک سایت می‌نویسد: «گوشت آهوی ده دقیقه پیش گرفته شده توسط تام و جری واقعی.» یکی دیگر می‌نویسد: «گوشت آهویی که هنوز گرفته نشده. لطفاً برای این‌که اولین نفر باشید رزرو کنید.» یکی دیگر هم می‌نویسد: «گوشت به همراه امضای تام و جری و عکس یادگاری با آهو!»

این داستان تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟ کسی چه می‌داند؟ احتمالاً تا همیشه! تا وقتی حماقت بشر ادامه پیدا کند. تام و جری‌ها هستند و در کنارش شاید اسپایدرمن و بت من و هالک هم به وجود بیایند. شاید روزی هورمون رضایت و شادی مغز بعضی‌ها، فقط با خرید گوشت سبز پیوندی هالک و شرک مزارع پیاز دیزنی‌لند ترشح شود! کسی چه می‌داند؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا