کد خبر: 050902144329
ورزش

گونیبوف: کشتی‌گیران ایران را ستایش می‌کنم/ قدرت واقعی کشتی روسیه را در المپیک ببینید

فرنگی‌کار وزن ۸۲ کیلوگرم روسیه درمورد عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان بلگراد صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان بلگراد تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۱ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز به نایب قهرمانی جهان رسید و تیم روسیه هم پس از یک سال دوری از مسابقات در این رویداد حاضر بود، عملکرد چندان خوبی نداشت و تنها به یک مدال برنز توسط آیوس گونیبوف دست یافت.

آیوس گونیبوف نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم روسیه درباره عملکرد تیم روسیه، شرایط تیم ایران و مدال برنزی که در این مسابقات به دست آورد، گفت وگویی را با خبرنگار برنا انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

*درباره عملکرد خودت که با مدال همراه بود چه نظری داری؟

در مجموع از عملکردم در مسابقات جهانی راضی هستم، البته دوست دارم در دوره قهرمانی خودم مدال طلا بگیرم اما باز به آنچه که داریم راضی هستیم.

*کدام مسابقه‌ برای تو از همه سخت‌تر بود؟

نمی‌توانم تشخیص دهم که سخت ترین مبارزه با چه کسی بوده است؛ همه حریفان شایسته بودند و هیچ ورزشکاری نبود که راحت تن به شکست بدهد. برای هر حریفی که روی تشک می رفتم احترام قائل بودم.

*شما در ابتدای صحبت هایتان به این اشاره کردید که از مدال برنز راضی هستی، توقع نداشتی به مدال بهتری برسی؟

برنز آن چیزی نیست که من هدفش را داشتم، اما آنچه را که لیاقتش را داشتم به دست آوردم و به همین دلیل از کسب این مدال خوشحالم. برای طلا جنگیدم اما نشد.

*با نزدیک شدن به رویداد کسب سهمیه المپیک برنامه ات چیست؟

بالاترین برنامه‌ همیشه برای هر ورزشکاری کسب سهمیه المپیک و در نهایت هم برنده شدن در این رویداد بزرگ است. امیدوارم در پاریس بهترین مدال را کسب کنم.

*نتیجه تیمتان که با تک مدال برنز شما همراه بود را چطور دیدی؟

این نتیجه‌ای نیست که ما انتظارش را داشتیم. ما می‌توانستیم کارهای بیشتری انجام دهیم، این اتفاق به این معنی است که باید سخت تر از گذشته کار کنیم.

*در مورد تیم ایران چه نظری داری؟

ایران رقیب اصلی ما در هر رویدادی است که همه کشتی گیران آن بسیار خوب هستند و همه جا برای مدال رقابت می کنند. من واقعا ورزشکاران شما را ستایش می‌کنم چون از نظر فنی و تکنیکی تا آخرین لحظه بر روی تشک کشتی تلاش می‌کنند تا برنده شوند.

*برای المپیک شرایط را چطور ارزیابی می‌کنی؟

ما تیم بسیار قدرتمندی داریم و همه بچه‌ها برای کسب مدال طلا واجد شرایط هستند، چون این سختکوشی در حیطه قدرت ما است. هدف نهایی ما قهرمانی در بازی های المپیک است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا