کد خبر: 041002147196
اقتصادبازارها و خدمات مالیفناوری اطلاعات و ارتباطات

یادگیری طراحی سایت چقدر زمان میبرد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های جدید و افزایش توجه جامعه‌ی جهانی به فروش دیجیتال و آنلاین، یکی از مشاغلی که به وجود آمده است، طراحی سایت است.

در پاسخ به این که چگونه طراح سایت شویم و طراح سایت چه کسی است، باید بگوییم که طراح سایت در واقع فردی است که کارهای اجرا و دیزاین یک سایت را انجام می‌دهد، تا سایت به مرحله‌ی بهره برداری برسد.

در مطلب امروز قصد داریم، به سوال چگونه طراح سایت شویم؟ پاسخ دهیم و درباره‌ی این شغل و انواع ویژگی‌های آن، مثل درآمد طراحی سایت و بازار کار آن بیشتر صحبت کنیم.

آیا  طراحی سایت بعنوان یک شغل خوب است؟

طراحی سایت امروزه یکی از بهترین و مدرن‌ترین، مشاغل موجود است. این حرفه در کشور ما جزو چند شغل پردرآمد فریلنسری است و اساس و بنیان این شغل، پروژه محور است. در این بخش از چندین جهت، طراحی سایت را بررسی می‌کنیم که بدانیم به عنوان یک شغل دائم مناسب است یا نه.

  • درآمد: یکی از مهم‌ترین چیزهایی که معمولا هنگام صحبت درباره‌ی این شغل مطرح می‌شود، میزان درآمد آن است. این موضوع که آیا میزان درآمد طراحی سایت می‌تواند افراد مختلف را در زندگی عادی ساپورت کند، بسیار اهمیت دارد. درآمد طراحی سایت با توجه با موضوعات مختلفی، متفاوت است و نمی‌توان رنج مشخصی برای آن در نظر گرفت. با این حال مطمئن باشید که درآمد این شغل از دیگر مشاغل دولتی و خصوصی مشابه، بیشتر خواهد بود.
  • روحیات فردی: یکی از مزیت‌هایی که همیشه برای طراحی سایت برشمرده می‌شود، امکان دورکاری و فریلنسری است. این موضوع برای افراد درونگرا و افرادی با اضطراب اجتماعی کاملا مناسب است. با این حال توجه کنید که کار از خانه گاها می‌تواند باعث فرسودگی افراد بشود.

بررسی بازار کار ایران و خارج

با توجه به افزایش روز افزون تقاضا سایت‌های مختلف و رشد تکتولوژی و توسعه‌ی همه جانبه‌ی فضای مجازی، این کار در ایران هم اهمیت پیدا کرده است و صاحبین کسب و کار امروزه به فروش و مارکتینگ از طریق سایت‌های خود روی آورده‌اند.

بازار کار این رشته در کشورهای خارجی همچنان داغ و پابرجاست و خیلی از این کشورها در جایگاه طراح سایت شرکت‌ها جذب انجام می‌دهند. آمار نشان می‌دهد، بازار کار طراحی سایت در کشورهای ایالات متحده، کانادا، آلمان، انگلستان و استرالیا بسیار قوی است و تقاضا برای طراحی سایت بالاتر رفته است.

آیا درآمد طراحی سایت خوب است؟

طراحی سایت

برای پاسخ به این سوال باید چند مورد مهم و تأثیرگذار بر میزان درآمد طراحان سایت را بررسی کنیم.

سطح شما در طراحی سایت

این سطح بندی‌ها چندان رسمی نیستند اما معمولا بر اساس این سوابق است که میزان درآمد مشخص می‌شود.

۱. جونیور: این طراحان افراد مبتدی‌ای هستند که بین یک تا سه سال سابقه کار دارند.

۲. مید لول: طراحانی که متوسط هستند و سابقه‌ای بین سه تا پنج سال کار دارند.

۳. سنیور: افراد پیشرفته و حرفه‌ای‌ای هستند که بین پنج تا ده سال سابقه‌ی کار دارند.

زبان برنامه نویسی، یا پلن مورد استفاده

یک سایت را می‌توان از راه‌های مختلفی طراحی کرد، شما می‌توانید سایتی را با کد زدن و استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی طراحی کنید، یا آن را با پلتفرم‌هایی مانند وردپرس طراحی کنید. در این مورد، میزان درآمد شما بر اساس زبان برنامه نویسی یا پلتفرمی که استفاده کرده‌اید متغیر است.

فریلنسر بودن یا کارمند بودن

یکی از مهم‌ترین معیارهای تاثیرگذار در میزان درآمد طراحی سایت، فریلنسر بودن یا کارمند بودن است. معمولا فریلنسرها هزینه‌ی بیشتری دریافت می‌کنند که این خود به میزان پروژه و برخی موارد دیگر هم بستگی دارد.

مزایا و معایب شغل طراحی سایت

مزایا

  • فرصت‌های شغلی: کار طراحی سایت، یکی از پر تقاضاترین مشاغل جهان است و هر ساله بر جذب و تقاضا در این رشته افزوده می‌شود.‌ این امر به دلیل پیشرفت روش های فروش و استفاده از وب سایت‌ها برای فروش بیشتر و ارائه‌ی خدمات است.
  • امکان دورکاری:‌ اگر شما فردی باشید که به هر دلیلی امکان کارکردن در شرکت‌ها یا ادارات را ندارید، طراحی سایت می تواند برای شما مفید باشد. این شغل جذاب امکان انجام کارهای فریلنسری را دارد که می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • درآمد: درآمد این کار با توجه به سختی کار، خوب و قابل قبول است. هر چند این موضوع بیشتر به سطح و زبان برنامه نویسی شما بستگی دارد.

معایب

  • رقابت: یکی از چیزهایی که در نتیجه‌ی پر تقاضا بودن یک بازار به وجود می‌آید، رقابت زیاد است. فقط کافی است که در سایت‌های فریلنسری تعداد درخواست‌های زیر هر پروژه را ببینید و آن‌ها را هم در نظر بگیرید.
  • زمان: فشار زمانی در شغل طراحی سایت به شدت زیاد است و معمولا برای کارها ددلاین تعیین می‌شود که اگر شما تا فرا رسیدن ددلاین کار خود را تمام نکرده باشید و به فردی که پروژه‌اش را برون سپاری کرده، تحویل ندهید، جریمه خواهید شد.
  • به‌ روز بودن: حرفه‌ی طراحی سایت یکی از شغل‌هایی است که شما در آن باید کاملا خود را به روز نگه دارید و به صورت مداوم در حوزه‌ی کاری خود مطالعه و تمرین داشته باشید.

شروع طراحی سایت بصورت کارآموزی بهتر است یا شرکت در دوره؟

 اگر به دنبال رزومه‌ای قوی و یادگیری عملی این مهارت هستید و دوست دارید در محیطی کار کنید که ارتباط با آدم‌های جدید، در آن زیاد باشد، دوره‌های کارآموزی شرکت‌های معتبر بسیار برای شما مفید خواهد بود.‌ اما در نظر داشته باشید که یکی از معایب این دوره‌های کارآموزی، این است که شما آموزش تئوریک و عمیقی را دریافت نمی‌کنید و صرفا همه چیز در یادگیری سطحی خلاصه می‌شود. این در حالی است که معمولا در دوره‌های آموزشی، طراحی سایت به صورت صفر تا صد آموزش داده می‌شود و شما می‌توانید از بنیان آن را یاد بگیرید.

نتیجه گیری

یکی از بهترین و پر طرفدارترین مشاغل امروزه‌ی دنیای اینترنت، طراحی سایت است. شغل طراحی و دیزاین سایت از آن جهت بسیار پرتقاضا است که باعث عواملی مثل فروش بیشتر، انجام خدمات و اطلاع رسانی بهتر در زمینه‌های مختلف می‌شود. در مطلب امروز تلاش کردیم به چند نمونه از سوالات رایج در این زمینه پاسخ دهیم و شما را در این راه همراهی کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا