کد خبر: 17030185692
اقتصاداقتصاد کلانعدالت و رفاه اجتماعی

یارانه‌بگیران جدید چه کسانی هستند؟

چهار میلیون نفری که در فهرست دریافت‌کنندگان یارانه جدید قرار گرفته‌اند از معترضانی هستند که اعترضاشان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شد. این افراد همچنان حق برداشت از حساب یارانه خود را ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در میانه ماه خرداد هنوز موعد قطعی واریز یارانه‌ جدید مشخص نیست، اما دولت بر فهرست یارانه‌بگیران اضافه کرده است.

این افراد کسانی هستند بعد از اجرای اصلاحات ارز ترجیحی، از دریافت یارانه جدید محروم شدند اما از طریق سامانه ثبت اعتراض وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکایت خود را ثبت کردند.

داریوش ابوحمزهء، معاون رفاهی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این باره گفت: تعداد چهار میلیون نفر برای دریافت یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی شدند.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در این باره به تجارت‌نیوز گفت: گروه جدید فقط مبلغ را دریافت می‌کنند اما حق برداشت از آن را ندارند.

وی افزود: این وضعیت کماکان تا پایان بررسی صلاحیت معترضان مورد نظر ادامه می‌یابد.

موعد برداشت یارانه خرداد، شاید تا چند روز آینده

در جریان ثبت درخواست معترضان و جاماندگان یارانه جدید، دولت سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مسئول نام‌نویسی از متقاضیان کرد اما در نهایت مسئولیت بررسی و احراز صلاحیت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

در همین رابطه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: تمام معترضانی که شکایت خود را از طریق این سازمان ثبت کردند به وزارت تعاون معرفی شده‌اند و هنوز وضعیت این گروه برای دریافت یارانه مشخص نیست.

وی در عین حال در مورد موعد امکان برداشت واریزی خرداد گفت: هنوز به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابلاغی  نشده است اما به احتمال زیاد تا چند روز آینده دراین خصوص اطلاع رسانی می‌شود.

به دنبال اجرای برنامه اصلاحات ارز ترجیحی، دولت از محل ادغام یارانه‌های نقدی و معیشتی، واریزی جدیدی تعریف کرد. این یارانه ماهیتی غیر نقدی دارد و با هدف تامین اقلام ضروری به دهک‌های اول تا دهم پرداخت می‌شود.

به دلیل مهیا نبودن زیر ساخت توزیع الکترونیکی، این یارانه برای دو ماه اول به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما دولت امکان برداشت همه آن را به صاحبان حساب نداد.

دادن حق برداشت یارانه خرداد از این حیث دارای اهمیت است که می‌تواند مبنای واریزی ماه‌های بعدی باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا