کد خبر: 25120075013
اقتصادعدالت و رفاه اجتماعی

یارانه معیشتی نوروز امشب واریز می‌شود/ مبلغ یارانه نوروز چقدر است؟

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که امشب یارانه نوروز به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما مبلغ یارانه معیشتی نوروز چقدر است و این یارانه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که ساعت ۲۴ امشب،‌ ۲۵ اسفند ماه یارانه معیشتی نوروز به حساب سرپرستان برخی از خانوارها واریز می‌شود.

مبلغ یارانه نوروز که امشب قرار است واریز شود، ۱۵۰ هزار تومان است. به گزارش سازمان برنامه و بودجه، یارانه نوروز به حساب بیش از ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر از سرپرستان شناسایی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واریز می‌شود.

اما چه کسانی مشمول یازانه معیشتی نوروز می‌شوند؟ مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

بر این اساس دهک‌های درآمدی اول، دوم،‌سوم و چهارم مشمول یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز هستند. جز این گروه،‌مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی هم مشمول یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز می‌شوند.

مجموع افرادی که امشب، ۲۵ اسفند ماه باید منتظر یارانه معیشتی باشند، تنها ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر است. یعنی جامعه هدف یارانه نقدی نوروز، بسیار کوچکتر از جامعه هدف یارانه معیشتی است.

چون بر اساس امارها، حدود ۳۲ میلیون نفر یارانه معیشتی ماهانه را دریافت می‌کنند. اما همه این افراد نباید امشب منتظر واریز یارانه نقدی نوروز باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا