کد خبر: 10030185030
روزنامهعصر انقراض (طنز)

یه پراید تو خونه دارم پرواز می‌کنه (طنز)

تسنیم: ساخت هلیکوپتر سبک ۲ نفره با موتور پراید توسط نخبه ایرانی!

راضیه حسینی

یک نخبه ایرانی مدعی است هلیکوپتر دو نفره‌ای را با هزینه شخصی خود ساخته است که بدنه آن از جنس فایبرگلاس و وزن آن حدود ۴۵۰ کیلوگرم و موتور آن، موتور پراید است!

وی گفت: این هلیکوپتر به صورت کامل روشن شده و سابقه برخاستن و پرواز تا ارتفاع ۱ تا ۲ متری را داشته است، اما هنوز دچار ایراداتی بوده و نیاز به حمایت جدی مسئولان دارد.

خبر صحت دارد. به گیرنده‌های مغزی خود دست نزنید. قرار نیست به همین زودی‌ها از نام و نشان پراید خلاص شویم. از این به بعد دیگر هیچ چیز در این دنیا عجیب و غریب نیست. عزیزانی که می‌گفتند «یه کفتر تو خونه دارم روپایی می‌زنه» توجه کنند.

این حرف‌ها دیگر خز شده‌. الان «یه پراید تو خونه دارم پرواز می‌کنه» روی دست همه زده. شما به کفتر بگو پراید قرار است در آسمان پرواز کند، مطمئن باشید آن‌قدر تلاش می‌کند، تا روپایی زدن را یا بگیرد و کلاً بی‌خیال پرواز شود.

بیچاره می‌فهمد که آسمان هم در تسخیر این خودرو درآمده و معلوم نیست قرار است چندکفتر را نفله کند.

اصلاً وقتی پراید بتواند پرواز کند یعنی همه چیز امکان‌پذیر است. ماهی‌ها می‌توانند کنار موش‌های کور زندگی کنند. گورخرها به فضا بروند. مارها قهرمان دوی صد متر شوند. حتی از همه این‌ها عجیب‌تر. ممکن است مسئولی پیدا شود که بخواهد چیزی را ارزان کند.

اگر کمی دیگر همت کنید شاید بشود یک فضاپیما هم با موتور پراید ساخت. سفر به دورترین نقاط فضا. فرود روی نپتون. اصلاً نگران نباشید. بخاری فضاپیمای پراید آن‌قدر قوی است که یخ نمی‌زنید.

 البته همین حالا هم پراید این توانایی را دارد که آدم را ببرد فضا. خیلی بالاتر از کهکشان راه‌شیری. بالاتر از هفت آسمان. بالاتر از هرچیزی که تلسکوپ هابل تا حالا دیده. جایی به اسم دیار باقی. آن‌هم نه با پرواز. روی همین زمین می‌تواند شما را به هوا ببرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا