کد خبر: 080702145466
جهان

یک مبلغ مذهبی آمریکایی عامل مرگ بیش از ۱۰۰ کودک اوگاندایی است

الهه حسینی

نشریه انگلیسی دیلی میل در گزارشی از ماجرای دلخراش مرتبط با یک زن مبلغ مذهبی آمریکایی که عامل مرگ بیش از ۱۰۰ کودک اوگاندایی است، پرده برداشت.

در این گزارش به قلم راوِر سانت آمده است: انتشار مجموعه‌ای از مستندهای جدید، داستان واقعی اما ترسناک مرتبط با یک مبلغ آمریکایی را نشان می دهد که عامل مرگ بیش از ۱۰۰ کودک شناخته شده است. رنه باخ، ۳۹ ساله، که به عنوان فرشته مرگ شناخته می شود، در کانون مجموعه سه قسمتی جدید اچ بی او قرار دارد.

این مسیحی که اصالتا اهل ویرجینیا (در آمریکا) است، در سال ۲۰۰۹ پس از این که مدعی شد از سوی خدا به او الهام شد تا کودکان را از سوء تغذیه، فقر و بیماری نجات دهد، یک “مرکز غیرانتفاعی کمک به کودکان دچار سوء تغذیه” به نام “خدمت به فرزندان” را در اوگاندا راه اندازی کرد.

با این حال، سازمان رنه بعدا به ارائه مراقبت های پزشکی بدون مجوز – و ظاهرا مرگبار – متهم شد که به گفته منتقدانش، موجب مرگ بیش از ۱۰۰ نوزاد شد.

شاهدان همچنین رنه را به انجام اقدامات پزشکی – همانند قرار دادن سوند ادراری و تجویز دارو – بر روی نوزادان و کودکان متهم و ادعا کردند او بدون نظارت مستقیم پزشکی با “پوشش بالینی” در حالی راه می رفت که گوشی پزشکی بر گردنش آویخته بود.

پرونده پیچیده این مُبلغ – که اکنون با دو فرزند در آمریکا زندگی می کند که یکی از آنها را از اوگاندا به فرزند خواندگی پذیرفته است – خشم افکار عمومی را در اوگاندا و آمریکا برانگیخت و منتقدان ادعا کردند که کودکان قربانی “موسسه نجات سفید” رنه شده اند.

رنه که به دلیل چندین قتل از او شکایت شده است اما هرگز با هیچ اتهام جنایی چه در آمریکا و چه در اوگاندا مواجه نشده است، به این برنامه گفت: “فکر می کنم برخی از وحشیانه ترین اتهاماتی که درباره من مطرح شد این بود که من ۸۰۰ کودک را کشتم، و این که من در حال آزمایش پزشکی بر روی کودکان بودم و با آدولف هیتلر مقایسه می شوم.”

او افزود: “احساس می‌کنم از هر فرد سفیدپوستی که تا به حال به اوگاندا قدم گذاشته است، ضربه خورده‌ام.”

نیویورکر اعلام کرد رنه اکنون با دو دخترش زندگی می کند که یکی از آنها اوگاندایی است که پس از آوردنش به این مرکز به فرزندی پذیرفته شده است.

منبع:

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-12546385/missionary-renee-bach-true-story-HBO-deaths-babies.html

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا