کد خبر: 03040034094
اقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدن

یک مقام مسئول اعلام کرد؛ ۵۷ درصد واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی نیازمند تامین مالی هستند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک صنعتی ایران گفت: حدود ۵۷ درصد بنگاه‌های راکد در شهرک‌های صنعتی نیازمند تامین مالی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رسولیان، در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه تأمین مالی تولید از طریق سرمایه‌های خرد مردمی میان وزارت صمت و سازمان بورس در جمع خبرنگاران گفت: دو نوع بنگاه‌ها در شهرک‌های صنعتی نیازمند تأمین مالی اند.

با ارزیابی که ما انجام دادیم حدود ۵۷ درصد بنگاه‌های راکد در شهرک‌های صنعتی نیازمند تأمین مالی هستند و نوع دیگر بنگاه‌های ایجادی و در حال نصب ماشین آلات، دیوار کشی و یا نصب سوله هستند که ۳ هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک صنعتی از این دسته‌اند؛ واحدهای دیگری هم هستند که به نوعی منابع مالی شأن تمام شده است یا اینکه با بانک نمی‌توانند ادامه همکاری دهند و با یک رقم دو، سه تا ١٠ میلیارد تومان می‌توانند با استفاده از این طرح به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: سامانه‌ای را طراحی کردیم تا هر بنگاهی که مشکل تأمین مالی دارد در این سامانه مشکل خود را ثبت کند سال گذشته با کمک ستاد تسهیل، دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضائی رسانه‌ها، ۱۵۵۷ واحد راکت احیا شد و به چرخه تولید بازگشت از این تعداد حدود ۲۰۰ واحد در تملک بانک‌ها و بقیه هم در تملک افراد بود که نتوانسته بودند آن‌ها را فعال نگه دارند این اقدامات موجب شد ۱۳ درصد واحدهای راکد کشور کاهش یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه، امسال ۳۵۰۰ واحد جدید ایجاد می‌شود گفت: ۱۶۰۰ واحد داخل شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد هم بیرون شهرک‌ها احداث می‌شود که امیدواریم با روش‌های تأمین مالی مختلف بتوانیم تا پایان سال ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

به گفته رسولیان برای بخش زیرساخت نیز ۱۰۰ طرح ویژه را در نقاط گلوگاهی شناسایی کردیم که امیدواریم با ۴ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بتوانیم زیرساخت‌ها را در این گلوگاه‌ها توسعه دهیم، ضمن اینکه برای الحاق ۱۰ هزار هکتار زمین جدید برای الحاق به شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی کردیم. امسال برای آب و برق هم دو برابر سال گذشته برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم بخش عمده‌ای از نیازهای ضروری شهرک‌ها را تأمین کنیم.

رسولیان ادامه داد: آنچه که ما به دنبال آن هستیم مشارکت بخش خصوصی است، زیرا بخش خصوصی هم بهتر می‌تواند زیر بنا را ایجاد کند و هم در اداره شهرک‌ها کمک کننده باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا