کد خبر: 08050039624
روزنامهسلامت و رفاه

۲۸۵ شهر در وضعیت قرمز

طبق نقشه رنگ‎بندی جدید کرونا در کشور، در حال حاضر ۲۸۵ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

بر اساس نقشه رنگ‎بندی جدید کرونا در کشور که از سوی کانال تلگرامی وزارت بهداشت، منتشر شده است، علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، این شهرستان‌ها از شنبه ۹ مرداد قرمز خواهند شد.

پیک پنجم کرونا به نسبت پیک‌های قبلی، از شدت و قدرت بیشتری برای گرفتار کردن مردم برخوردار است و این را می‌توان در آمارهای روزانه وزارت بهداشت که نشان می‌دهد چند نفر هر روز درگیر این بیماری می‌شوند، مشاهده کرد.

طبق اپلیکیشن ماسک، تعداد شهرهای قرمز کرونایی از ۲۳۲ شهر به ۲۸۵ شهر افزایش یافته و حالا نقشه جغرافیایی ایران تقریباً به طور کامل قرمز شده است.

متأسفانه به رغم توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برای فروکش توفان دلتا، اما شرایط همچنان نگران کننده است و ما شاهد شکسته شدن رکوردهای ابتلا در پیک پنجم هستیم.

در همین حال، اشغال صد درصدی تخت‌های بیمارستانی در کلانشهر تهران و دیگر مراکز استان‌ها، نشان می‌دهد که اوضاع اصلاً خوب نیست. آن طور که علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفته است موارد بستری در تهران از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده و در حال حاضر با اضافه کردن تخت در بخش‌های اورژانس و…، به دنبال ارائه خدمت حداکثری به بیماران هستیم.

شهرهای قرمز جدید شامل اهر، بناب، تبریز، جلفا، شبستر، هشترود در استان آذربایجان شرقی، تکاب، سردشت، شوط، مهاباد در آذربایجان غربی، پارس آباد در اردبیل، خوانسار، فریدون شهر، مبارکه، چادگان در اصفهان، اشتهارد در البرز، دهلران در ایلام، فردوس در خراسان جنوبی، تربت جام در خراسان رضوی، مانه و سملقان در خراسان شمالی، آبادان، اهواز، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان، شوش در خوزستان، مهدی شهر در سمنان، اوز، خرامه، زرقان، فیروزآباد، قیر و کارزین، ممسنی، نی ریز در فارس، ازنا، دورود، چگنی در لرستان، سوادکوه شمالی، عباس آباد، نکا، کلاردشت، گلوگاه در مازندران، آشتیان، تفرش، شازند در مرکزی، بهار، تویسرکان، رزن در همدان، اردل، کیار در چهارمحال و بختیاری، مریوان در کردستان، کوهبنان در کرمان، هرسین، پاوه، کرمانشاه در  کرمانشاه، دنا، لنده، گچساران در  کهگیلویه و بویر احمد، گمیشان در گلستان، فومن، لنگرود، ماسال در گیلان و بهاباد در یزد هستند.

در حال حاضر ۲۸۵ شهرستان قرمز، ۱۱۰ شهرستان نارنجی و ۵۳ شهرستان زرد هستند و شهر آبی کرونایی نداریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا