کد خبر: 23010177545
اقتصادروزنامه

۳.۵ درصد از رشد اقتصادی امسال از بهره وری تأمین می‌شود

به گفته رئیس سازمان ملی بهره‌وری، هدف این است که در بودجه امسال رشد اقتصادی ۸ درصد باشد که ۳.۵ درصد آن قرار است از محل بهره وری تأمین شود.

به گزارش اتاق تعاون ایران، روزگذشته در سالروز تأسیس اتاق تعاون ایران و در راستای تحقق سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور، تفاهم نامه همکاری فی مابین اتاق تعاون ایران با مأموریت توسعه همه‌جانبه و کیفی فعالیت‌های بخش تعاونی در حوزه‌های مختلف، تقویت اتاق‌های تعاون استان‌ها و کمک به افزایش سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی و سازمان ملی بهره‌وری ایران به‌عنوان متولی امر سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری، برنامه‌ریزی، پایش و ارزیابی بهره‌وری عوامل تولید در کشور امضا شد.

در این مراسم، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، ضمن تبریک سالروز تأسیس اتاق تعاون ایران و آرزوی قبولی طاعات در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: موضوع بهره وری یکی از مولفه‌هایی است که در برنامه‎ریزی‎ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از رشد اقتصادی باید از محل بهره‎وری تأمین شود که در حال حاضر سهم بهره‎وری از رشد اقتصادی رقم قابل توجهی نیست.

عبداللهی با تاکید بر آمادگی اتاق تعاون ایران برای همکاری و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازمان ملی بهره‎وری ابراز داشت: بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی کشور، می‌تواند از تخصص و ظرفیت و توانمندی این سازمان بهره‎مند شود.

در ادامه این نشست، پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‎وری ایران نیز اظهار کرد: رشد اقتصادی به دو روش نهاده محور و استفاده از داشته‌هایی که داریم، صورت می‌گیرد.

وی گفت: هدف این است که در بودجه امسال رشد اقتصادی ۸ درصد باشد که ۳.۵ درصد آن قرار است از محل بهره وری تأمین شود.

رئیس سازمان ملی بهره‎وری افزود: این در حالی است که کشورهای قاره آسیا رشد شاخص کل بهره‎وری ۱.۷ است که نشان می‌دهد ۱۷ درصد رشد اقتصادی از محل بهره‎وری بوده است.

وی با اشاره به آمار بهره‎وری در سال ۹۹ بیان داشت: رشد آمار بهره‎وری نیازمند تلاش و جهاد است. ما در سال ۹۹ آمار خوبی در خصوص بهره‎وری داشتیم که ناشی از گشایش‌های اقتصادی و رشد منفی ساعات اشتغال ناشی از همه‎گیری بیماری کرونا بود.

پیشوایی با بیان اینکه بخش‌های مختلف اقتصادی باید چابک تر و فعال‌تر حرکت کنند، خاطرنشان کرد: استراتژی ما داشتن ستاد چابک و دانا با بازوان توانایی نظیر دانشگاه‌ها، بخش تعاون و سایر بخش‌ها است.

وی امضای این تفاهمنامه را گام مهم و مؤثری در آغاز دانست و گفت: انعقاد این تفاهمنامه فرصت مغتنمی است که فصل و فرصت‌های مشترک را شناسایی کرده و روی آنها کار کنیم.

پیشوایی ادامه داد: در این خصوص یکی از محورها می‌تواند توانمندی‎سازی بخش تعاون باشد و معتقدیم باید در درون بخش این توانمندسازی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نوآوری، رقابت و همکاری مثلث بهره وری است و بخش تعاون الگوی خوبی برای ترویج آن محسوب می‌شود و سازمان ملی بهره‎وری ایران با تمام امکانات در خدمت بخش تعاون خواهد بود.

توانمندسازی و ارتقا بهره‌وری نیروی انسانی در بخش تعاون، به‌اشتراک‌گذاری تجارب و دانش ضمنی سازمان و اتاق در راستای ارتقای بهره‌وری سازمانی و نیروی انسانی، تقویت و توسعه رویکرد بهره‌وری در شرکت‌ها و نهادهای بخش تعاون، تسهیل استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در شرکت‌های بخش تعاون، مشارکت در تدوین برنامه‌های راهبردی ارتقای بهره‌وری، ترویج و تبیین مفهوم بهره‌وری در بخش تعاون و طراحی و تدوین جایزه بهره‌وری در بخش تعاون از مهمترین اهداف امضای این تفاهم بیان شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا