کد خبر: 22010177309
روزنامه

۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اعلام کرد که با امضای تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه و بانک توسعه تعاون، بیش‌از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، حامد آرامش دیروز در نشست با مدیر شعب بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در قالب تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: افرادی‌که قصد ایجاد شغل را دارند و یا صاحبان کسب‌وکاری که به دنبال توسعه حرفه و فعالیت خود هستند، می‌توانند در رسته‌های شغلی مرتبط با ورزش و جوانان، علوم پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از این منابع بانکی استفاده کنند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متقاضیان برای دریافت معرفی نامه می‌توانند به دستگاه مربوطه مراجعه تا پس از احراز شرایط، طرح آنها برای تایید نهایی به کمیته فنی اشتغال استان ارجاع شود.

آرامش ادامه داد: همچنین در تفاهم‌نامه دیگری که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون منعقد شده خط اعتباری ۲ هزار میلیارد ریالی برای حمایت، پشتیبانی و مانع زدایی از فعالیت شرکت های تعاونی تکمیل‌کننده زنجیره ارزش و تعاونی های تامین نیاز تولیدکنندگان و تعاونی‌های مستقر در تعاون شهرها در نظر گرفته شده است.

او اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی برای اطلاع از جزییات دریافت این تسهیلات می‌توانند به معاونت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مراجعه کنند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: شعب این بانک در استان به عنوان یکی از بانک‌های عامل طرح ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توانسته از حیث میزان تسهیلات، تعداد طرح‌های پرداخت شده و میزان اشتغالزایی در سطح کشور رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

محمدعلی محترم افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه‌ای همراه و همگام با کارآفرینان و شرکت‌های تعاونی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین حرکت خواهد کرد.

او ادامه داد: بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان توانسته است از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ در بخش صنعت، ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کند و در بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز جهش مثبتی را در جذب اعتبارات ابلاغی داشته باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا