کد خبر: 211201123944
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

۴۳ روستای چابهار و قصرقند ۱۶ سال در انتظار ساخت یک پل

۱۰ روستای بخش پیرسهراب چابهار و ۳۳ روستای بخش ساربوک قصرقند از سال ۱۳۸۵ تاکنون با گذشت ۱۶ سال چشم انتظار ساخت یک پل هستند و علیرغم پیگیریها هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

بخشدار پیرسهراب از توابع شهرستان چابهار اظهار کرد: سال ۱۳۸۵ پل مسیر هوشمب به سد زیردان در پی طغیان رودخانه و بارندگی‌های سیل آسای طوفان گونو تخریب و شکسته شده است و از آن زمان تاکنون غیرقابل استفاده به حال خویش رها شده و رفت و آمد خودروها از دل رودخانه است و از آن زمان تا حالا فکری برای ساخت مجدد و آسان سازی تردد نمی شود.

عبدالصمد پناد در گفت وگو با ایسنا، افزود: پیگیریهای مختلفی صورت گرفته، فرماندار و مسوولان نیز از این پل بازدید کرده اند اما متاسفانه حتی در حد بهسازی هم اقدامی نشده است.

او بیان کرد: پایین دست سد زیردان کشت هندوانه، سبزی و صیفی و کشت دیم و باغی است و مردم همیشه برای انتقال محصولات کشاورزی به دلیل راههای نامناسب در مشکلات گرفتار هستند.

بخشدار پیرسهراب افزود: اگر اعتبار لازم برای ساخت پل وجود ندارد حداقل بعد از این همه سال در دو طرف پل که یک دهانه آن سالم هست خاکریزی و غلطک کوبی صورت گیرد تا در زمان بارندگی ها با میلیمتر پایین و روان آب ها و یا سیلاب اندک و یا آب کم رهاسازی شده از سد زیردان از زیر پل رد شود و خودروها از روی پل تردد و مشکلات کمتر شود.

پناد از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و امور آب منطقه ای خواست هر چه سریع‌تر نسبت به ساخت پل هوشمب تلاش کنند و نگویند پل اختصاصی سد زیردان هست و مشکلات را به همدیگر پاسکاری نکنند باید مشکلات را حل کنند تا هم مردم از این محور بتوانند بخوبی بهره ببرند و هم کسانی که به سد زیردان می روند بتوانند آسان و راحت تردد کنند.

او ادامه داد: با ارتقای جاده درجه پایین روستایی پیرسهراب به روستای چندوکان ساربوک به محور اصلی و ساخت ابنیه فنی و پل‌ها و به ویژه با ساخت پل هوشمب بسیاری از مشکلات مرتفع و موجب سهولت در جابجایی کالا و مسافر می شود و مسیر تردد مردم شهرستان قصرقند از طریق سد زیردان به منطقه دشتیاری، پیرسهراب، پلان و چابهار نیز فراهم می شود.

این مسئول گفت: امور آب منطقه ای باید سریعا این پل را بهسازی و مجددا احداث کنند جا دارد مسئولان این مورد را پیگیری و به نتیجه برسانند.

چرا مسئولان مشکلات بخش پیرسهراب را پیگیری و حل نمی کنند

عضو شورای اسلامی بخش پیرسهراب نیز اظهار کرد: متاسفانه مسئولان مشکلات مردم در بخش پیرسهراب را پیگیری نمی کنند و این منطقه از محروم ترین نقاط ایران از نظر محرومیت و عقب افتادگی ها است و در همه شاخص های توسعه انسانی در بدترین شرایط است.

محمدکریم بلوچ افزود: جای تاسف است که یک پل با گذشت ۱۶ سال فکری برای ساخت و ترمیم و بهسازی آن نشود و مردم و به ویژه زنان باردار ۱۰ روستا همیشه در پشت سیل بمانند.

او ادامه داد: چرا مادران باردار منطقه پایین دست سد زیردان چابهار در زمان سیل و بارندگی ها با لودر و ماشین آلات سنگین جابجا شوند؟ چرا اعتبار لازم برای ساخت یک پل وجود ندارد؟ آیا مسوولان نمی دانند این پل برای استفاده بیش از سه هزار نفر در بخش پیرسهراب و هزاران نفر در ۲ بخش پیرسهراب و ساربوک مورد استفاده قرار می گیرد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو شورای اسلامی بخش پیرسهراب بر تسریع در ساخت تصفیه خانه و پایان دادن تحویل آب خام و بی کیفیت به مردم بخش پیرسهراب چابهار تاکید کرد و افزود: چرا مسئولان آب لجن زار و بی کیفیت که از عمق سد زیردان به لوله ها هدایت می شود را به مردم محروم ۴۰۰ روستایی چابهار و تلنگ قصرقند می فروشند و دستگاه‌های نظارتی هیچ اقدام و برخوردی با این مورد نمی کنند اگر خبر ندارند باید خبردار بشوند تا کی مردم آب بی کیفیت و بدون تصفیه بنوشند و گرفتار ده‌ها بیماری شوند و کسی هم پاسخگو نباشد.

بلوچ بر آسفالت حداقل ۵۰ کیلومتر راه خاکی روستایی، اجرا طرح هادی در ۲۰ روستا، ساخت ۲۰۰ کلاس درس جدید و احداث ۲۰ چمن مصنوعی در سطح بخش پیرسهراب چابهار تاکید کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا