کد خبر: 13060044807
آموزشاقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهجامعه و فرهنگروزنامه

۶ میلیون ابزار پرداخت در صورت متصل نشدن به سازمان مالیاتی، قطع خواهد شد

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور از قطع حدود ۳میلیون ابزار پرداخت تاکنون خبر داد

به گفته معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، تعداد ۶ میلیون ابزار پرداختی که فاقد پرونده ثبت نام در سازمان امور مالیاتی هستند، در صورت ثبت نام نکردن باید قطع شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود علیزاده با بیان اینکه طبق ادعای رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اینکه از ۱۰میلیون کارتخوان، ۴۵درصد فرار مالیاتی دارند و سازمان مالیاتی نظارتی بر آن‌ها ندارد، گفت: در این باره بانک مرکزی باید پاسخ دهد، زیرا هنوز نظارت‌مان نسبت به ابزار پرداخت‌ها تکمیل نشده است. صحت و سقم همه این موارد را باید بانک مرکزی اطلاع دهد.

او در پاسخ به اینکه، پس تاکنون مالیاتی از این محل اخذ نکرده‌اید، صحیح است؟ اظهار کرد: نمی‌توان به این سادگی و با این صراحت اعلام کرد. حدود ۵ تا ۶ میلیون از تعداد ۱۲ میلیون ابزار پرداخت موجود در کشور، هنوز به عنوان مودی مالیاتی شناخته نشده‌اند. یعنی پرونده مالیاتی برای آن‌ها تشکیل نشده است یا اینکه در سامانه سازمان ثبت نام نکردند، اما دارای ابزار پرداخت هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای ساماندهی این موضوع حدود ۳میلیون ابزار پرداخت از شبکه پرداخت کشور قطع شد. برای تعداد ۶ میلیونی که مشخص شد فاقد پرونده ثبت نام در سازمان امور مالیاتی هستند، در حال آماده‌سازی شرایط برای ثبت نام آن‌ها هستند که در صورت ثبت نام نشدن باید قطع شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا