کد خبر: 071101118497
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

۶ میلیون ایرانی بدون اطلاع تحت پوشش بیمه سلامت‌ اند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه این سازمان سه دهک جامعه را بدون اینکه بدانند، بیمه کرده، گفت: بیمه‌شدگان بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند که بعد از بیمه‌شدن پیامک دریافت کرده‌اند.

به گزارش الفباخبر ،محمدمهدی ناصحی امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مدیرکل بیمه سلامت استان در رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کار بزرگ و مهمی در ساماندهی پوشش بیمه پایه در کشور انجام‌ شده است، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت سه دهک جامعه را بدون اینکه بدانند، بیمه کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، افراد بیمه‌شده بیمه سلامت بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند که بعد از بیمه‌ شدن پیامک دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ارزیابی وسیعی سال آینده در دهک‌های بالاتر وجود دارد و افراد با پرداخت حداقل مبالغ می‌توانند یک‌ساله بیمه سلامت شود، افزود: این خدمتی ارزشمند توسط نظام در حمایت مالی و بیمه‌ای از مردم بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سال جاری گفت: امسال پنج هزار میلیارد تومان جهت حفاظت بیمه‌شدگان به این صندوق تخصیص‌ یافته است.

ناصحی با اشاره به چتر حمایتی بیمه سلامت از بسیاری از بیماری‌ها بیان کرد: بیماری‌های دارای هزینه‌های بسیار بالا ازجمله سرطان‌ها، بیماری‌های مغز و اعصاب، متابولیک، بیماری‌های مربوط به عروق خونی و قلبی و اُتیسم از خدمات صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۷ بیماری در سامانه صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به طور کامل بارگذاری شده، گفت: ۴۴ بیماری نیز در حال بارگذاری در سامانه صندوق است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا