کد خبر: 09060044246
اقتصاد

۷۰ درصد حبوبات بازار، وارداتی است!

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد حبوبات مورد نیاز کشور وارداتی است، نوسان نرخ دلار در هفته‌های گذشته مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت حبوبات طی روز‌های اخیر است.

قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بازار عمده فروشان حبوبات اظهار کرد: در حال حاضر بازار عمده فروشان حبوبات تهران از لحاظ موجودی انبار‌ها تامین است، اما ممکن است در اواسط پاییز با کمبود مواجه شویم.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد حبوبات مصرفی در داخل کشور وارداتی است به طوری که ما از کشور‌های اتیوپی و استرالیا نخود، عدس از کانادا و انواع لوبیا از قزاقستان، ازبکستان و چین واردات حبوبات انجام می‌دهیم.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به دلیل افزایش قیمت حبوبات در بازار بیان کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد حبوبات مورد نیاز کشور وارداتی است، نوسان نرخ دلار در هفته‌های گذشته مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت حبوبات طی روز‌های اخیر است.

وی گفته وی؛ همچنین سودجویی برخی واردکنندگان نیز این روز‌ها تا حدودی بر افزایش قیمت‌ها دامن زده است.

حسنی ادامه داد: هر ساله به دلایل مختلف مصرف حبوبات در اواسط پاییز افزایش پیدا می‌کند و واردکنندگان حبوبات حجمی از محصولات وارداتی خود را در انبار‌ها دپو کرده اند تا در آن زمان به بازار عرضه کنند چراکه احتمال کمبود و افزایش مجدد قیمت در پاییز وجود دارد.

وی تصریح کرد: از دولت و وزارت صمت خواستار این هستیم که واردات حبوبات را افزایش دهند که هم در آبان ماه دچار کمبود نشویم و هم قیمت‌ها تا حدودی کنترل شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا