کد خبر: 25050196546
اقتصادکشاورزی

۸۲ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: گرچه از نظر قانونی خرید تضمینی تا اواخر مهر و آبان ادامه دارد، اما تاکنون میزان خرید ۴۸ درصد رشد داشته است.

آقای عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۷۹ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته است.

به گفته او، تاکنون ۸۲ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مجموعه بازرگانی دولتی و سازمان برنامه و بودجه قول دادند این‌ هفته مبلغ خوبی تزریق کنند که امیدواریم این کار انجام شود.

هاشمی می گوید: با توجه به آنکه برداشت گندم از استان های شمال غرب ادامه دارد، پیش بینی می شود که خرید تضمینی گندم از ۷ میلیون تن بگذرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت:برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به بالای ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تا ۱۰ میلیون تن برسد که در صورت تحقق حداقل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از میزان واردات گندم کاسته می شود‌.

بنابر آمار سال گذشته در مجموع ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که امسال شرایط مساعد اقلیمی و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم منجر به افزایش گندم تحویلی به کشاورزان شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا