کد خبر: 160701103720
اقتصاداقتصاد کلانتولید و بازرگانیخدمات و توزیعصنعت و معدن

۸۳ میلیارد تومان قاچاق در نیمه اول امسال

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تشکیل بیش از ۸۳ میلیارد تومان پرونده قاچاق در نیمه اول امسال خبر داد و گفت که توتون و تنباکو، سیگار، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خودرو بیشترین کشفیات بوده است.

سعید محمدی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در نیمه اول امسال ۳۸۴ هزار و ۳۸۲ مورد بازرسی در تهران انجام شده، گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها  تعداد ۳۷ هزار و ۵۴۹ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت تهران تشکیل شده است. بیشترین بازرسی‌ها در این مدت از واحدهای نانوایی، مرغ و گوشت، لبنیات و اقلام اساسی بوده که جهت تعیین تکلیف به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است.

به گفته وی در مدت یاد شده ۴۰ هزار و ۷۰۳ مورد بازرسی در زمینه کالای قاچاق انجام که در نتیجه آن تعداد ۳۱۵ پروند به ارزش بیش از ۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تشکیل شده که توتون و تنباکو، سیگار، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خودرو بیشترین کشفیات بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران در ادامه با اشاره به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان با تعزیرات حکومتی، بازرسان اتحادیه‌ها، بهداشت و درمان و پلیس امنیت اقتصادی و غیره، گفت که در این بازه زمانی ۳۰ هزار و ۹۷۳ مورد گشت مشترک به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

محمدی پور درباره شکایات ارسال شده به این سازمان نیز اظهار کرد: در شش ماهه امسال ۶۸ هزار و ۲۸۹ شکایت به معاونت بازرسی ارسال شده که از این تعداد، ۳۱ هزار و ۴۴۷ مورد متخلف و  ۳۶ هزار و ۸۴۲ مورد غیر متخلف بوده‌اند.

به گفته وی بیشترین شکایات مردمی نیز مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و تقلب بوده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان، وارکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی اخیرا از افزایش قاچاق سیگار در سال جاری به دلیل اختلاف قیمت این محصول با کشورهای همسایه خبر داده بود و در تیر ماه نیز گفته بود که هر کدام از دستفروشان در بازار مولوی تقریباً به اندازه یک خاور بار قاچاق در مقابل خود چیده‌اند و اجرای طرح شناسه کالا به تنهایی بر کاهش قاچاق سیگار بی‌اثر است.

وی سال قبل مصرف سالانه تنباکوی معسل در کشور را ۱۰ تا ۱۲ هزار تن اعلام کرده بود که بر اساس گفته‌های او تنها ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن از نیاز سالانه کشور در بخش تنباکوی معسل در داخل تامین می‌شود و بیش از ۸۰۰۰ تن باید سالانه به کشور وارد شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا