کد خبر: 1008995808
روزنامهصنعت و معدن

۹۶ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی واگذار شد

اراک- مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی اعلام کرد ۹۶ هکتار زمین با هدف توسعه متوازن واحدهای تولیدی درقالب ۱۸۹ قرارداد رسمی، امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف این استان به متقاضیان واگذار شد.

طیب میرزایی افزود: با توجه به اینکه بیشتر زمین‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی در ۲ ماه آخر سال به متقاضیان واگذار می‌شود، پبش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان امسال مجموع واگذاری‌ها از ۱۳۰هکتار تجاوز کند.

وی گفت: تا کنون یک‌هزار و ۹۳۶ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به بهره‌‌ ‌برداری رسیده که از این تعداد یک‌هزار و ۶۳۸ واحد صنعتی فعال هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی بیان کرد: تا کنون ۶۳ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده و ۳۵ هزار و ۶۰۶ نفر نیز در این واحدهای تولیدی اشتغال دارند.

میرزایی اظهار کرد: ۵۹ قرارداد همکاری با متقاضیان در عرصه‌های واگذار شده صنعتی بلاتکلیف امسال  فسخ و ۱۲ هکتار زمین نیز آزادسازی شد و یک هکتار دیگر نیز به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ پرونده دیگر نیز در خصوص زمین‌های واگذار شده بلااستفاده در دست بررسی است که به‌زودی تعیین تکلیف شده و این اراضی آزاد شده در اختیار صنعتگران و تولیدکنندگان واقعی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی افزود: کلینک صنعت استان با هدف عارضه‌یابی و حل مشکلات صنایع و فن‌بازار منطقه‌ای استان با هدف تسهیل در تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی و بازاریابی محصولات در استان فعال شده و در ۲ سال گذشته فعالیت‌های مطلوبی داشته‌ است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا